FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy ucznia Hogwartu z lat 90. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Winky Crockett (lata 90.0)czarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w którym został przydzielony do Gryffindoru.

W serii Edytuj

  • Około 1990 roku wypożyczył z biblioteki książkę. Nie zwrócił jej na czas i jego nazwisko zostało umieszczone na liście uczniów zalegających z książkami, wywieszonej na tablicy ogłoszeń w wieży Gryffindoru. Lista została stworzona przez panią Prince[1].
  • Winky osobiście zgłosił się do gargulkowej drużyny szkolnej[2].
  • Winky Crockett zapisał się też na wycieczkę do Hogsmeade, która miała się odbyć 15. dnia nieznanego miesiąca[3].

Kłopot z nazwiskiem Edytuj

Na liście, którą sporządziła pani Pince, nazwisko Winky'go zapisane zostało z jedną literą "t" na końcu - "Crocket". Na dwóch pozostałych znanych listach, na które Winky swoje nazwisko wpisał osobiście, brzmi ono "Crockett". Ponieważ nikt raczej nie myli się w pisowni własnego nazwiska, a gdyby byli dwaj uczniowie o niemal dokładnie takim samym nazwisku, uczący sie w tym samym czasie w jednej szkole,to na listach jakoś by to zaznaczali (aby uniknąć pomyłek), można założyć, iż to Pani Pince popełniła błąd sporządzając swoją listę, i wszystkie trzy listy na których widniej Winky dotyczą tego samego ucznia będącego Gryfonem, o nazwisku "Crockett".

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy