FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Ta strona mówi o przedmiocie, który wystąpił tylko w filmie, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.
Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Tytuł tej strony bądź zwroty w niej zawarte są przetłumaczone przez fanów, dlatego nie jest to wersja oficjalna.

Wino Superior (ang. Superior Red) — czerwone wino dojrzewające tysiąc lat, wyprodukowane i dystrybuowane przez Aptekę Malfoya[1].

Lucjusz Malfoy otworzył butelkę i wypił lampkę czerwonego wina Superior, kiedy z niecierpliwością czekał aż jego syn Draco zidentyfikuje tożsamość przemienionego Harry'ego Pottera, po tym jak w marcu 1998 roku szmalcownicy schwytali przemienionego Pottera w lesie[2].

Za kulisami Edytuj

  • Nazwa wina Superior najprawdopodobniej odnosiła się do rodziny Malfoyów, którzy żyli w silnym przekonaniu o swoim czystym statusie krwi a tym samym wyższości ponad innymi. Superior oznacza wyższy, lepszy, zwierzchni, co świadczy o tym, że wino to zostało nazwane w taki sposób na cześć rodu Malfoy, który uważał się za lepszą rasę i na każdym kroku pokazywał swoje czysokrwiste pochodzenie.

Występowanie Edytuj

Przypisy