FANDOM

Wizytówka Nicolasa Flamela — magiczna wizytówka wskazująca kierunek do domu Nicolasa Flamela w Paryżu.

Historia Edytuj

W 1927 roku Albus Dumbledore spotkał się z Newtonem Skamanderem w Londynie, ponieważ chciał go przekonać do wyjazdu do Paryża i poszukiwania Credence'a Barebone'a. Gdy znaleźli się w jednym z autobusów na dworcu Victoria Albus wyczarował wizytówkę i wręczył ją rozmówcy, tłumacząc, że przedmiot wskazuje drogę do bezpiecznej kryjówki w Paryżu. Wtedy do pojazdu wszedł kierowca, wiec czarodzieje teleportowali się na Lambeth Bridge. Tam Newton wyraził sprzeciw, ponieważ nie mógł opuścić Wielkiej Brytanii i zapytał dlaczego Dumbledore sam nie pojedzie. Rozmówca odparł jedynie, że nie może wystąpić przeciw Grindelwaldowi, przyjął odmowę i się deportował. Zostawił jedynie zaczarowaną rękawiczkę, która wsunęła Skamanderowi do kieszeni płaszcza wizytówkę Nicolasa Flamela[1].

Następnego dnia Newton wyruszył jednak do Paryża, ponieważ dowiedział się, że tam także znajduje się Tina Goldstein. Wraz ze swoim przyjacielem, Jacobem Kowalskim, przenieśli się do stolicy Francji za pomocą nielegalnego świstoklika. Po odnalezieniu Tiny, Newton skorzystał z wizytówki, by dostać się do domu Flamela, gdzie zabrali nieprzytomnego Yusufa Kamę.

Ciekawostka Edytuj

Symbol na wizytówce wskazujący drogę znajduje się także na domu Nicolasa Flamela i stanowi jego szyld.

Występowanie Edytuj

Przypisy