FANDOM

Jego uwagę zwrócił wielki, czarno-srebrny wolumin. Wyciągnął go z trudem, bo okazał się bardzo ciężki, wsparł na uniesionym kolanie i otworzył. Ciszę przerwał przeszywający, mrożący krew w żyłach wrzask. Harry zatrzasnął książkę, ale wrzask trwał i trwał – wysoki, nieprzerwany, dźgający w uszy ton
— Opis książki[źródło]

Wrzeszcząca książka — książka o nieznanym tytule, która znajdowała się w bibliotece Hogwartu w dziale ksiąg zakazanych. Była duża i czarno−srebrna.

Na książkę tę natknął się Harry Potter pod koniec grudnia 1991 roku, kiedy szukał pod peleryną-niewidką informacji o Nicolasie Flamelu w dziale ksiąg zakazanych. Kiedy Harry otworzył ją, zaczęła wydawać z siebie mrożący krew w żyłach krzyk. Przestraszony chłopak, bojąc się, że zaraz ktoś odkryje jego obecność, szybko zamknął książkę i uciekł z biblioteki przed zmierzającym już w jego stronę woźnym Filchem.

Za kulisami Edytuj

  • Książka wystąpiła także w filmie. W książkowej wersji krzyk wytwarzany był przez bliżej nieokreślone źródło, natomiast w filmie z książki wyłoniła się straszna twarz, która wydawała owe dźwięki.
  • J.K. Rowling wyznała, że moment z wrzeszczącą książką wystraszył ją najbardziej w filmie.
  • W ułamku sekundy, w której widać było okładkę, wierni fani odczytali, że książka w filmowej wersji nawiązywała do kazań chrześcijańskich, jakie w 1694 roku wygłaszał John Tillotson.

Występowanie Edytuj