FANDOM

Wspomnienie Boba Ogdena (ang. Bob Ogden's memory) — wspomnienie przedstawiające wizytę Boba Ogdena u rodziny Gaunt, w trakcie której doszło do nieprzyjemnego incydentu. Wspomnienie znalazło się w kolekcji Albusa Dumbledore'a.

Zawartość Edytuj

Chata1

Bob Ogden przybywa do domu Gauntów.

Bob przybył do Little Hangleton, by przekazać wezwanie do Ministerstwa Morfinowi Gauntowi za zaatakowanie za pomocą czarów mugola, Toma Riddle'a. Aby upodobnić się do niemagicznej społeczności Bob ubrał na siebie surdut, jednoczęściowy strój kąpielowy i getry, a na miejsce dotarł pieszo.

Gdy dotarł do domu rodziny Gauntów, tuż przed drzwiami pojawił się Morfin zagradzając drogę i przepędzając intruza w języku wężów. Ogden nie rozumiejąc ani słowa przywitał się i spróbował wyjaśnić cel przybycia, ale zanim skończył został obalony przez napastnika. Wtedy z domu wybiegł Marvolo Gaunt i rozkazał synowi wejść do środka, ale Ogden sprostował, że przyszedł się zobaczyć właśnie z Morfinem.

Gdy weszli do środka Bob zaczął wyjaśniać powód odwiedzin, ale przerwała mu Meropa Gaunt upuszczając garnek. Ojciec natychmiast rozkazał jej go podnieść, a gdy dodał, że ma użyć do tego różdżki dziewczynka upuściła go ponownie, po czym rozbiła o ścianę próbując użyć magii. Marvolo ponownie dał jej reprymendę, ale wtedy wtrącił się Bob, który użył zaklęcia Reparo i naprawił garnek, po czym wrócili do rozmowy.

Gdy stary Gaunt usłyszał, że jego syn ma wstawić się w celu przesłuchania za użycie magii na mugolu bardzo się zdenerwował. Zaczął powoływać się na czystość krwi i przodków, pokazując Ogdenowi pierścień Kadmusa Peverella i medalion Salazara Slytherina. Bob jednak nie dał się przekonać i ponownie zażądał aby Morfin wstawił się na przesłuchanie.

Wtedy nagle w pobliżu domu pojawili się Tom Riddle i mugolska kobieta. Podjechali na tyle blisko, że w środku było słuchać jak nieprzychylnie wypowiadają się na temat Gauntów. W trakcie rozmowy Tom zwrócił się do swojej towarzyszki „kochanie”, a Morfin słysząc to zaczął kpić z siostry, która podkochiwała się w Riddle'u. Marvolo bardzo zdenerwowała ta informacja, do tego stopnia, że zaatakował własną córkę.

Bob, który nie rozumiał rozmowy, ponieważ Gauntowie mówili w mowie węży, użył zaklęcia by odrzucić Marvolo od dziewczynki. Zaraz potem zaatakował go nożem Morfin, co zmusiło czarodzieja do upuszczenia domu. Gdy wybiegł na zewnątrz wpadł na konia Toma, który wraz ze swoją towarzyszką wybuchł śmiechem widząc strój Boba, a następnie odjechali[1].

Historia Edytuj

Skutki wydarzeń ze wspomnienia Edytuj

Po ucieczce z domu Gauntów Bob deportował się do ministerstwa i wrócił później ze wsparciem. Morfin i Marvolo się bronili, ale zostali ostatecznie aresztowani, osądzeni przed Wizengamotem i osadzeni na pewien czas w Azkabanie.

Zdobycie wspomnienia przez Albusa Dumbledore'a Edytuj

Wiele lat później Albus Dumbledore poszukując informacji na temat przeszłości Voldemorta, syna Meropy, znalazł Boba i wyciągnął od niego wspomnienie z wizyty u Gauntów. Wspomnienie trafiło do wielu innych poświęconych Czarnemu Panu w kolekcji Dumbledore'a.

W 1997 roku Albus zaczął oraganizować prywatne lekcje z Harrym Potterem, aby przybliżyć mu przeszłość Czarnego pana i wprowadzić chłopca w swój plan. Na pierwszym spotkaniu pokazał chłopcu wspomnienie otrzymane od Boba, dzięki czemu Harry poznał przodków Voldemorta.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy