FANDOM

Wspomnienie Morfina Gaunta (ang. Morfin Gaunt's memory) — wspomnienie przedstawiające spotkanie Morfina Gaunta z nieznajomym, którym był młody Tom Marvolo Riddle. Morfin jednak nie wiedział, że ma do czynienia z własnym siostrzeńcem.

Wspomnienie znalazło się później w kolekcji Albusa Dumbledore'a, który gromadził informacje na temat Lorda Voldemorta.

Zawartość Edytuj

HP6 - 17

Morfin Gaunt siedział w rodzinnym domu sam, gdy pojawił się nieznajomy. Gospodarz w pierwszej chwili rzucił się na przybysza z nożem i różdżką, bo uznał go za Toma Riddle'a, ponieważ byli do siebie podobni. Nie wiedział, że ma do czynienia z własnym siostrzeńcem o imieniu Tom Marvolo Riddle.

Gdy przybysz przemówił do Morfina w mowie wężów ten zrozumiał, że ma do czynienia z kimś innym. Mówiąc dalej w tym języku odbyli krótką rozmowę. Gospodarz opowiedział o tym jak jego siostra, Meropa Riddle zakochana w Tomu Riddle'u opuściła dom Gauntów, zabierając ze sobą medalion Salazara Slytherina, by być ze swoim ukochany, jednak on ją zostawił i wrócił do Little Hangleton. Gdy skończył przeklinać siostrę zapytał wreszcie o tożsamość przybysza, ale Tom Marvolo wtedy ruszył w jego stronę, a wspomnienie się skończyło[1].

Historia Edytuj

Skutki wydarzeń ze wspomnienia Edytuj

Morfin najprawdopodobniej został ogłuszony przez Toma, który następnie zabrał mu pierścień, a także różdżkę i używając jej zamordował całą rodzinę Riddle. Po zabójstwie oddał różdżkę i zmodyfikował Morfinowi pamięć, tak by nie pamiętał co się później stało. Wszczepił mu także wspomnienie, które sprawiło, że Gaunt sam przyznał się do zamordowania Riddle'ów, za co został skazany na dożywocie w Azkabanie.

Zdobycie wspomnienia przez Albusa Dumbledore'a Edytuj

Jakiś czas później Marfolo został odwiedzony przez Albusa Dumbledore'a, który od niego to wspomnienie, ponieważ zawierało informacje na temat Voldermorta. Dumbledore próbował również wykorzystać wspomnienie by wyciągnąć Gaunta z więzienia, ale zanim podjęto decyzję Morfin zmarł.

W 1997 roku Albus zaczął organizować prywatne lekcje z Harrym Potterem, aby przybliżyć mu przeszłość Czarnego Pana i wprowadzić chłopca w swój plan. Na jednym ze spotkań dyrektor Hogwartu pokazał chłopcu wspomnienie Morfina. Harry był zdziwiony jak krótkie ono było i dlaczego nagle się urwało, dlatego Albus wyjaśnił mu co później wydarzyło się z Gauntem. Na tej samej lekcji chłopiec zobaczył zmodyfikowane wspomnienie Horacego Slughorna[1].

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy