FANDOM

Wyjec (ang. Howler) — magicznie zaczarowany list, który przekazuje informacje adresatowi w formie zapisu głosu nadawcy. Jest to jedna z czarodziejskich metod komunikacji, używana jednak stosunkowo rzadko w porównaniu do tradycyjnych, pisanych listów. Jedną z cech wyjców jest to, że nie da się ich zignorować. Po dostarczeniu do adresata po jakimś czasie, bez otwarcia zaczną pulsować i wybuchną, obwieszczając treść, jaką mają do przekazania. Jest to więc mało dyskretny sposób komunikacji, dlatego ciężko przekazywać przez niego bardziej poufne informacje. Po wygłoszeniu wiadomości, wyjec spala się w płomieniach i zostawia po sobie tylko popiół.

W serii Edytuj

  • We wrześniu 1992 roku wyjca od swojej mamy otrzymał Ron Weasley. Zbulwersowana kobieta nakrzyczała na syna, po tym jak ten, razem z Harrym Potterem poleciał do szkoły latającym Fordem Anglią, co wywołało sporo szkód w czarodziejskim świecie. Wyjec dotarł do adresata z poranną pocztą, więc jego treść usłyszeli wszyscy uczniowie zgromadzeni w Wielkiej Sali, co spowodowało, że Ron spalił się ze wstydu.
  • W 1992 roku powiedziane było, że wyjce dostawał również Neville Longbottom od swojej babci za rozmaite błędy, które ciągle popełniał. Najpoważniejszy przydarzył mu się na trzecim roku, kiedy zgubił kartkę z hasłami do wieży Gryffindoru, co pozwoliło na wejście do niej Syriuszowi Blackowi. Neville dostał wówczas wyjca od babci, z którym w panice próbował uciec z Wielkiej Sali, żeby nie narażać się na kolejną porcję wstydu. Nieszczęśliwie dla niego dobiegł tylko do sali wyjściowej, więc zgromadzeni na śniadaniu uczniowie i tak usłyszeli krzyki pani Longbottom.
  • W roku 1994 wielu czarodziejów, zbulwersowanych zajściami na Mistrzostwach Świata w Quidditchu wysyłało wyjce do Ministerstwa Magii ze skargami na złą organizację i niedopatrzenia w kwestii zabezpieczenia całego wydarzenia.
  • W roku 1995 Hermiona Granger dostała mnóstwo przykrych wyjców z pogróżkami po tym jak Rita Skeeter napisała o niej paskudny artykuł w czasopiśmie Czarownica.
  • W wakacje 1995 roku Petunia Dursley dostała wyjca od Albusa Dumbledore'a o bardzo krótkiej treści: "Pamiętaj o moim ostatnim, Petunio". List przyszedł, kiedy Dursley'owie chcieli wyrzucił Harry'ego z domu, myśląc, ze jest on winny ataku dementora na ich syna, Dudleya. Dumbledore odwoływał się do paktu, który zawarł z Petunią, w którym obiecała, że zapewni schronienie Harry'emu do uzyskania przez niego pełnoletności.
  • W 2020 roku w zmienionej za pierwszym razem rzeczywistości Ron Weasley przybył do szkoły do swojego syna, Panju, który znów wpakował się w tarapaty. Ron chciał wysłać do niego wyjca, ale Padma nalegała, aby osobiście załatwił tę sprawę.

Za kulisami Edytuj

Wyjec do Rona
  • Wyjec Molly Weasley został opisany jako prosta czerwona koperta. W filmie Harry Potter i Komnata Tajemnic przedmiot ten został przedstawiony jako czerwona koperta, która po otwarciu przekształca się na kształt ust z zębami, które przemawiają głosem Molly. Wyjec po wykrzyczeniu zawartości sam rozerwał się na strzępy. W wersji filmowej wyjec odwrócił się także do Ginny i potulnym i miłym głosem pogratulował jej przydziału do Gryffindoru. Oznacza to, że w wersji filmowej dodaną możliwość dodania do wyjca dwóch adresatów i większą jego elastyczność. Co ciekawe, podczas kręcenia tej sceny, Julie Walters, grająca Molly miała krzyczeć tak głośno, że straciła głos pod koniec dnia.
MafaldaWyjec

Występowanie Edytuj