FANDOM

Złość Snape'a (ang. Snape's Grudge) — czternasty rozdział książki Harry Potter i więzień Azkabanu. Trwa od strony 283 do 305.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

W Hogwarcie wzmożono środki ostrożności. Harry waha się, czy nie powiedzieć nauczycielom o Mapie Huncwotów. Hagrid zaprasza jego i Rona na herbatę i próbuje przekonać ich do pogodzenia się z Hermioną. Harry po raz kolejny zakrada się pod peleryną niewidką do Hogsmeade. Razem z Ronem odwiedza pocztę i sklep Zonka. Następnie udają się pod Wrzeszczącą Chatę, gdzie spotykają Draco Malfoya i jego goryli, Crabbe'a i Goyle'a. Malfoy wyśmiewa się z Rona, za co dostaje pecyną błota w twarz. Peleryna-niewidka zsuwa się z głowy Harry'ego, co zauważa Malfoy. Potter próbuje jak najszybciej wrócić do Hogwartu, aby udać, że cały czas tam był. Kiedy wychodzi z garbu jednookiej wiedźmy, trafia prosto w ręce Severusa Snape'a. Złośliwy nauczyciel każe Harry'emu opróżnić kieszenie i żąda od mapy wyjawienia swojej tajemnicy. Mapa zaczyna obrażać nauczyciela. Snape przywołuje do swojego gabinetu profesora Lupina, który zapewnia o nieszkodliwości mapy. Po wyjściu z gabinetu Lupin zabiera Harry'emu mapę.

Poprzednik
Gryfoni przeciw Krukonom
Rozdziały „Harry Potter i więzień Azkabanu” Następca
Finał quidditcha