FANDOM

Złodziej (ang. The Thief) — czternasty rozdział książki Harry Potter i Insygnia Śmierci. Trwa od strony 279 do 294.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Daj mi ją, Gregorowicz.
— Voldemort do Gregorowicza w wizji Harry'ego.[źródło]

Harry, Ron i Hermiona aportują się w lesie, gdzieś z dala od miasta. Hermiona przeniosła ich do lasu, gdzie nocowali podczas Mistrzostw Świata w Quidditchu kilka lat wcześniej. Musiała uwolnić się od Yaxleya, który podczas pierwszej teleportacji na Grimmauld Place 12 przeniósł się z nimi (Hermiona wspomina, że uwolniła się od niego Zaklęciem Odrazy), więc, by go zgubić, aportowała całą ich trójkę do tego lasu. Ron na skutek drugiej aportacji rozszczepił się. Mocno krwawi i z bólu traci przytomność. Hermiona leczy jego obrażenia (rany na ręce) z pomocą dyptamu, który miała w swojej torebce. Ron jest za słaby na kolejne przenosiny, więc zostają tu na noc. Hermiona zabezpiecza ich obóz zaklęciami ochronnymi i stawia namiot, który wcześniej spakowała do swej magicznej torebki. W namiocie oglądają medalion Salazara Slytherina (horkruks) i zastanawiają, się jak można go zniszczyć. Ron myśli też o rodzinie Cattermole'ów (w Ministerstwie wcielił się w Rega), czy udało im się bezpiecznie uciec i ocalić życie. Nie mają ze sobą jedzenia, więc Hermiona przygotowuje zupę z nazbieranych w okolicy grzybów. Nocą wartę przed namiotem pełni Harry. Podczas rozmyślań zaczyna boleć go blizna i ma wizję: Voldemort znajduje Gregorowicza i torturuje go. Wypytuje go o jakiś przedmiot, który chce mieć. Gregorowicz rozpaczliwie krzyczy, że już tego nie ma, ale Voldemort nie wierzy mu i wdziera się z pomocą legilimencji do jego umysłu. Widzi tam scenę sprzed lat, jak młody czarodziej o ładnej twarzy ucieka przez okno, wcześniej oszałamiając przeciwnika (był nim Gregorowicz). Voldemort poznając prawdę, zabija Gregorowicza. Harry dzieli się swoją wizją z Ronem i zastanawia się nad tym, kim jest znajoma mu twarz młodego złodzieja i co takiego ukradł wytwórcy różdżek. Młody blondyn z wizji Harry'ego jest teraz w niebezpieczeństwie – to jego szuka teraz Czarny Pan.

Poprzednik
Komisja Rejestracji Mugolaków
Rozdziały książki „Harry Potter i Insygnia Śmierci” Następca
Zemsta goblina