FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)

Zakir Akram (ur. 1982 lub wcześniej) — czarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Gryffindoru.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Zakir Akram urodził się w rodzinie czarodziejów czystej lub półkrwi, około 1982 roku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich lub w krajach arabskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił prawdopodobnie na ulicy Pokątnej.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Zakira do Gryffindoru.

Rok szkolny 1993/1994 Edytuj

W roku szkolnym 19931994 spacerował korytarzami po Hogwarcie.

Rok szkolny 1995/1996 Edytuj

Podobnie jak inni uczniowie nie był przekonany w odrodzenie Voldemorta. Wierzył we wszystkie informacje podawane przez Proroka Codziennego, które krytykowały Harry'ego Pottera i Albusa Dumbledore'a.

Rok szkolny 1996/1997 Edytuj

W wrześniu pojechał do Hogwartu, aby rozpocząć kolejny rok nauki. Podobnie jak reszta gryfonów nie wierzył już w brednie pisane przez Proroka Codziennego.

Był świadkiem śmierci dyrektora Albusa Dumbledore'a i prawdopodobnie razem z rodziną uczestniczył w jego pogrzebie.  

Rok szkolny 1997/1998 Edytuj

Lord Voldemort oraz śmierciożercy przejęli Ministerstwo Magii, a w Hogwarcie zapanował terror wywołany przez Carrow'ów i nowego dyrektora Severusa Snape'a. Podczas powrotu Harry'ego do Hogwartu Stewart, podobnie jak inni nie wydał dyrekcji Harry'ego Pottera. 

Podczas Bitwy o Hogwart prawdopodobnie został ewakuowany razem z innymi, młodszymi uczniami.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Musiał się urodzić w tamtych latach, aby móc być w Hogwarcie w roku szkolnym 19931994.
  2. Światowo Ekskluzywny Wywiad z J.K. Rowling