FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa
Rzecz w tym, że Ministerstwo Magii oczekuje ode mnie, że nauczę was tylko przeciwzaklęć. Nie mam wam pokazać, jak wyglądają nielegalne zaklęcia czarnoksięskie, te poznajecie dopiero w szóstej klasie. Uważają, że jesteście jeszcze na to za młodzi. Na szczęście profesor Dumbledore ma lepszą opinię o stanie waszych nerwów, uważa, że wytrzymacie, a według mnie, im wcześniej poznacie, z czym przyjdzie wam walczyć, tym lepiej
— Alastor Moody podczas pierwszej lekcji Obrony przed Czarną Magią z czartorocznymi gryfonami.[źródło]

Zaklęcia Niewybaczalne (ang. The Unforgivable Curses) — czternasty rozdział książki Harry Potter i Czara Ognia. Trwa od strony 224 do 242.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Podczas pierwszej lekcji Obrony przed Czarną Magią Alastor Moody informuje czwartorocznych Gryfonów, że będzie nauczał tylko przez rok. Za pozwoleniem dyrektora pokazuje Zaklęcia Niewybaczalne. Mimo obaw wśród uczniów, profesor demonstruje trzy zaklęcia za pomocą trzech pająków. Zaklęcia zadają ból oraz są śmiertelne w skutkach. Nauczyciel pouczył też, iż ich używanie grozi skazaniem na karę do Azkabanu.

Tego samego dnia po kolacji Harry i Ron odrabiali zadanie na Wróżbiarstwo. Potter zauważa Freda i George'a, knujących coś po cichu w kącie pokoju wspólnego Gryffindoru. Po jakimś czasie do pokoju wchodzi Hermiona, która ujawnia przyjaciołom, że założyła organizację WESZ. Stowarzyszenie walczy o prawa skrzatów domowych. Dziewczyna spędziła wieczór w bibliotece, czytając o historii skrzatów. Hermiona chce, aby Harry i Ron dołączyli do sprawy, ale rozmowę przerywa pojawienie się sowy czarnowłosego, która przynosi list od Syriusza.

Black pisze, że słyszał pogłoski o bliznie Harry'ego oraz iż wraca do Wielkiej Brytanii. Chłopak niepokoi się o ojca chrzestnego i o to, aby Ministerstwo Magii nie złapało mężczyzny.

Poprzednik
Szalonooki Moody
Rozdziały książki „Harry Potter i Czara Ognia” Następca
Beauxbatons i Durmstrang