FANDOM

- Nie martw się, Harry. Zaraz ci nastawię ramię.
- Nie! - syknął Harry. - Nie trzeba, dzięki... – Próbował usiąść, ale ból był trudny do wytrzymania. Usłyszał znajome kliknięcie. - Nie chcę żadnego zdjęcia, Colin - powiedział głośno.
- Leż na plecach, Harry - uspokajał go Lockhart kojącym głosem. - To proste zaklęcie... używałem go wiele razy.
— Lockhart chcący użyć zaklęcia leczniczego, aby pomóc Harry'emu Potterowi[źródło]
Episkey

Naprawa złamanego nosa Harry'ego Pottera przez Lunę Lovegood (w oryginale zrobiła to Nimfadora Tonks)

Zaklęcia lecznicze (ang. Healing spells) — jedne z rodzajów zaklęć wyróżniających się zdolnością do magicznej poprawy kondycji fizycznej żywych istot.

W serii Edytuj

Znane zaklęcia lecznicze Edytuj

Zaklęcia kanonicze Edytuj

830px-Vulnera Sanatur

Zaklęcie Vulnera Sanentur

  • Brackium Emendo — zaklęcie leczące stosowane do leczenia złamanych kości.
  • Episkey — zaklęcie leczące stosunkowe niewielkie urazy, takie jak złamane kości i chrząstki, rozcięte usta.
  • Ferula — zaklęcie lecznicze wyczarowujące bandaże i szyny do opatrzenia oraz usztywnienia złamanej nogi lub innej części ciała.
  • Vulnera Sanentur — zaklęcie leczące lub gojące rany.
  • Anapneo — zaklęcie oczyszczające gardło zadławionej ofiary.

Zaklęcia niekanonicze Edytuj

  • Ossio Dispersimus — zaklęcie służące do usuwania kości z docelowej części ciała.
  • Reparifors — zaklęcie lecznicze, które odwracało różne dolegliwości, takie jak zatrucia.

Ciekawostki Edytuj

  • Zaklęcie naprawiające nie powinno być stosowane w przypadku zranień czy ran. Może bowiem doprowadzić do pozostawienia blizn na ciele osoby[5].
  • Zaklęcia lecznicze, a przynajmniej te najbardziej podstawowe, prawdopodobnie były nauczane w czasie zajęć w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Może na to wskazywać użycie przez Harry'ego Pottera zaklęcia naprawiającego nos Demelzie Robins w 1996 roku.

Występowanie Edytuj

Przypisy