FANDOM

Z obu różdżek trysnęło jasnoniebieskie światło. Przez chwilę Parszywek zawisł w powietrzu, miotając się dziko... Ron wrzasnął przeraźliwie... szczur upadł na podłogę. Jeszcze raz rozbłysło oślepiające światło, a potem...
Przypominało to film ukazujący w wielkim przyspieszeniu rośnięcie drzewa. Tuż nad podłogą wystrzeliła głowa, członki wyrosły jak pędy i po chwili tam, gdzie był Parszywek, stał już mężczyzna, kuląc się ze strachu i nerwowo zaciskając ręce.
— Opis działania zaklęcia odwracającego animagiczną postać Petera Pettigrew[źródło]

Zaklęcie odwracające animagiczną postać (ang. Animagus reversal spell) — niewerbalne zaklęcie z dziedziny transmutacji, które przywracało animagowi jego ludzką postać.

Opis Edytuj

Podczas rzucania zaklęcia, z różdżki wydobywało się jasnoniebieskie światło. Trudność zaklęcia mogła wymagać, aby zostało użyte przez dwóch czarodziejów, aby mogło zadziałać[1]. Jeśli zaklęcie zostanie rzucone na zwykłe zwierzę, a nie animaga pod jego postacią, czar nie zadziała i nie zaszkodzi zwierzęciu[2].

W serii Edytuj

Scabbers to Pettigrew

Filmowa przemiana Petera w ludzką postać

Zaklęcie odwracające animagiczną postać zostało użyte w roku szkolnym 1993/1994 przez Remusa Lupina i Syriusza Blacka na Peterze Pettigrew. Black i Lupin ściągnęli do Wrzeszczącej Chaty Rona Weasleya, który był w posiadaniu animaga pod postacią szczura. Za przyjacielem pobiegli Harry Potter i Hermiona Granger, obawiając się, że Ronowi może stać się krzywda. Na miejscu poznali prawdę na temat długowieczności Parszywka, a także przyczynę brakującego pazura u gryzonia. Okazało się, że szczur Weasleya to w rzeczywistości od wielu lat ukrywający się animag, Peter Pettigrew. Kiedy prawda wyszła na jaw, Syriusz i Remus wspólnie chcieli przywrócić ludzką formę Peterowi. Wycelowali w jego stronę różdżki, z których wydobyło się jasnoniebieskie światło. Kiedy ugodziło animaga, zawisł chwilę w powietrzu, a następnie upadł na ziemię. Ponownie zabłysło jasne światło, a następnie mężczyzna w przyspieszonym tempie zaczął się powiększać, przybierając prawdziwą formę.

Ciekawostka Edytuj

Mogło być zaklęciem homomorficznym, o ile te zaklęcie w ogóle działało.

Za kulisami Edytuj

W filmowej adaptacji Harry'ego Pottera i więźnia Azkabanu, podczas rzucania tego zaklęcia nie pojawiało się jasnoniebieskie światło tak jak w opisie książki.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Syriusz Black wraz z Remusem Lupinem wspólnie użyli tego zaklęcia na Peterze Pettigrew, możliwe, że dlatego, iż mężczyzna wiele lat był pod postacią szczura, ale także prawdopodobnie dlatego, że animag był trudny do trafienia przez jedną osobę.
  2. Harry Potter i więzień Azkabanu (książka), rozdział 19, Sługa Lorda Voldemorta