FANDOM

Zaproszenie (ang. The Invitation) — trzeci rozdział książki Harry Potter i Czara Ognia. Trwa od strony 34 do 46.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie tylko wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Podczas śniadania Dudley grymasi nad posiłkiem, ponieważ z powodu zaleconej diety nie może najeść się do syta. Wuj Vernon otrzymuje list od Molly Weasley tradycyjną pocztą mugolską. Niestety, ze względu na to, że nigdy nie korespondowała z nikim w ten sposób, nakleja na kopertę mnóstwo znaczków. Wuj Vernon, który jest zaniepokojony, że listonosz zauważył dziwną kopertę, wypytuje Harry'ego o szczegóły.

List jest swego rodzaju prośbą o pozwolenie skierowaną do Dursleyów, aby ci pozwolili Harry'emu na wyjazd na Mistrzostwa świata w Quidditchu. Vernon Dursley długo waha się z podjęciem decyzji. Zgadza się jednak, kiedy słyszy, że Harry nieustannie koresponduje ze swoim ojcem chrzestnym.

Harry, szczęśliwy, że niebawem opuści dom wujostwa i uda się do Nory, wbiega do swojego pokoju. Okazuje się, że on też otrzymał list, który dostarczyła mu sowa Rona. Chłopak twierdzi, że nawet jeżeli mugole się nie zgodzą na wyjazd, to oni zignorują ich słowo i po niego przyjadą.

Poprzednik
Blizna
Rozdziały książki „Harry Potter i Czara Ognia” Następca
Do Nory!