FANDOM

Zmartwienia pani Weasley (ang. The Woes of Mrs Weasley) — dziewiąty rozdział piątej części przygód Harry'ego PotteraHarry Potter i Zakon Feniksa. Trwa od 173 do 202 strony.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie tylko wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry z ulgą przyjmuje fakt, iż został oczyszczony z wszelkich zarzutów, jednak niepokoi go postawa Dumbledore'a, z którym nie udało mu się zamienić słowa. W drodze powrotnej Harry i Artur Weasley spotkali Lucjusza Malfoya, z którym odbyli krótką i dość nieprzyjemną rozmowę. Wychodząc z Ministerstwa Magii, Harry wrzucił do fontanny całą zawartość sakiewki z pieniędzmi.

Po powrocie do kwatery głównej wszyscy świętowali uniewinnienie Harry'ego na niewielkim przyjęciu urządzonym przez panią Weasley. Radosna atmosfera nie udzieliła się jedynie ojcu chrzestnemu Harry'ego.

W ostatni dzień wakacji uczniowie rozpoczęli przygotowania do wyjazdu do szkoły. W tym dniu także otrzymali długo wyczekiwane listy z potrzebnymi podręcznikami. Ron i Hermiona otrzymali także coś jeszcze – odznaki prefekta. Harry początkowo nie ucieszył się z tego, że to jego przyjaciel, a nie on będzie prefektem, jednak po przeanalizowaniu sytuacji uznał, że Ron zasłużył na odznakę. Młodszy brat-prefekt stał się głównym tematem żartów bliźniaków. Matka Rona była zachwycona faktem, że jej kolejne dziecko zostało wyróżnione i sprawować będzie urząd prefekta, i postanowiła wydać przyjęcie z tej okazji. Dodatkowo obiecała Ronowi prezent – chłopiec wybrał, że chce otrzymać miotłę.

Na przyjęciu Harry miał niezbyt dobry nastrój. Wstrząs wywołały w nim również wspomnienia poległych w poprzedniej wojnie czarodziejów, o których opowiedział mu Moody, dlatego opuścił bawiące się grono dość szybko. Podążając do swego pokoju, usłyszał dziwny dźwięk dochodzący z salonu. Okazało się, że to pani Weasley próbuje pozbyć się bogina, jednak bezskutecznie: bogin zamienia się w martwe ciało każdego członka rodziny. W rezultacie bogina unieszkodliwił Lupin, a cała sytuacja jeszcze bardziej pogorszyła nastrój Pottera.

Poprzednik
Przesłuchanie
Rozdziały książki „Harry Potter i Zakon Feniksa” Następca
Luna Lovegood