FANDOM

Znowu sowia poczta (ang. Owl Post Again) — dwudziesty drugi rozdział książki Harry Potter i więzień Azkabanu. Trwa od strony 431 do 450.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry i Hermiona mają tylko 10 minut, aby z powrotem znaleźć się w skrzydle szpitalnym. Kiedy docierają na miejsce, widzą Dumbledore'a, który żegna się z nimi z przeszłości. Mówią mu, że udało im się uratować Syriusza i Hardodzioba, a zadowolony dyrektor pozwala im wejść na salę. Harry i Hermiona wchodzą do swoich łóżek, a chwilę później przychodzi pani Pomfrey, która nakazuje im zjeść duże porcje czekolady. Po zjedzeniu czwartego kawałka, Harry usłyszał niepokojący hałas. Do skrzydła wpadł wściekły Severus Snape, który obwiniał Harry'ego i Hermionę o uwolnienie Syriusza. Nauczyciela eliksirów nie mógł uspokoić ani Korneliusz Knot, ani profesor Dumbledore. W końcu, Snape wybiegł z sali, łopocząc swoją szatą.

Następnego dnia uradowany Hagrid mówi Harry'emu, Ronowi i Hermionie, ze Hardodziobowi udało się uciec. Harry dowiaduje się również, ze profesor Lupin zamierza zrezygnować ze swojej posady. Kiedy odwiedza nauczyciela, ten mówi mu, że profesor Snape „przypadkiem” powiedział uczniom o wilkołactwie Lupina. Po wyjeździe nauczyciela OPCMu, Harry opowiada Dumbledore'owi o dziwnym zachowaniu profesor Trelawney podczas wypowiadania przepowiedni. Dyrektor jednak bagatelizuje sprawę.

Zbliża się koniec roku szkolnego. Gryfoni po raz kolejny zdobywają Puchar Domów. Podczas podróży ekspresem Hogwart-Londyn, Harry dostaje list od Syriusza, w którym jego ojciec chrzestny pisze, że to on podarował mu Błyskawicę. Do listu dołączone jest oświadczenie, dzięki któremu Harry będzie mógł odwiedzać Hogsmeade oraz dopisek, z którym Syriusz ofiarowuję Ronowi małą sówkę.

Na peronie Harry żegna się ze swoimi przyjaciółmi i razem z wujem Vernonem wraca do świata mugoli.

Poprzednik
Tajemnica Hermiony
Rozdziały książki „Harry Potter i więzień Azkabanu” Następca
brak