FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Zwierciadło Ain Eingarp (ang. The Mirror of Erised) — dwunasty rozdział książki Harry Potter i Kamień Filozoficzny. Trwa od strony 203 do 223.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Magiczne stworzenia Edytuj

Streszczenie Edytuj

Peleryna
Zwierciadl

Zbliżało się Boże Narodzenie. Harry, Ron i Hermiona spędzali każdą wolną chwilę w bibliotece szukając informacji o Flamelu. Niestety, nic nie znajdują. Hermiona wróciła na święta do domu, ale Ron został w Hogwarcie z Harrym, który też został, bo nie chciał wracać do Dursleyów. Dostał sweter od pani Weasley, drewniany flet od Hagrida oraz pięćdziesiąt pensów od Dursleyów, słodycze i dziwną, podłużną paczkę. W środku był magiczny płaszcz, peleryna-niewidka, która czyni tego kto ją nosi niewidzialnym. Był tam liścik, że ten płaszcz należał do Jamesa Pottera i żeby zrobić z niego dobry użytek. Nie było podpisu. W nocy Harry postanowił pójść do Działu Ksiąg Zakazanych w bibliotece, by poszukać czegoś o Flamelu. Był pewny, że gdzieś już słyszał to nazwisko. Niestety, musiał szybko uciekać, bo woźny Filch zaczął podejrzewać, że ktoś jest w bibliotece. Podczas ucieczki trafił do tajemniczej Komnaty. Stało tam lustro z napisem: AIN EINGARP ACRESO GEWTEL AZ RAWTĄWTE IN MAJ IBDO. Podszedł do lustra i ujrzał swoje odbicie otoczone dziesiątkami podobnych do niego osób. Zrozumiał, że widzi własną rodzinę. Tej samej nocy wrócił tam z Ronem. Chciał mu pokazać swoją rodzinę, lecz Ron zobaczył w lustrze siebie jako kapitana drużyny trzymającego puchar quidditcha. Później Harry wrócił sam do lustra. Spotkał tam prof. Dumbledore'a, który powiedział mu, że lustro zostanie przeniesione i by go nie szukał więcej. Powiedział też, że to lustro odbija największe pragnienia serca, a człowiek zapomina o życiu doczesnym. Po tej przygodzie Harry więcej nie próbował szukać lustra.

Poprzednik
Quidditch
Rozdziały książki „Harry Potter i Kamień Filozoficzny” Następca
Nicolas Flamel