FANDOM

Wiki Tytuł tej strony bądź zwroty w niej zawarte są przetłumaczone przez fanów, dlatego nie jest to wersja oficjalna. Wiki
Nazywam się Zygmunt Budge i jestem największym twórcą eliksirów, jaki kiedykolwiek się urodził. To nie są puste pochwały. Wynalazłem wiele potężnych eliksirów. Odkryłem właściwości setek tajemniczych roślin i stworzeń. Poświęciłem swoje życie dla najbardziej tajemniczej i niezrozumiałej magii, a te strony zawierają tajniki mojej sztuki, destylowane dla nowych pokoleń uczniów Hogwartu.
— Przedmowa, Podręcznik do eliksirów

Zygmunt Budgeczarodziej nieznanego statusu krwi, będący doświadczonym eliksirowarem, jednym z najwybitniejszych w historii. Był uważany za „ekscentrycznego, niestabilnego i mściwego czarodzieja”, w młodości był uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, lecz nie wiadomo, do którego domu został przydzielony. Opuścił szkołę w wieku czternastu lat, następnie przeniósł się na odległą wyspę, gdzie żył w samotności i prowadził eksperymenty. Napisał Księgę Eliksirów – podręcznik o warzeniu różnych magicznych wywarów[1].

Budge mieszkał na wyspie Hermetray, gdzie zajmował się ulepszaniem eliksirów i tworzeniem ich. Kiedy wypił napar upiększający, wokół jego wyspy zaczęły krążyć mugolki i następnego dnia wyszedł odziany tylko w jego ulubioną przepaskę. Wynalazł Felix Felicis.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodził się w Wielkiej Brytanii lub Irlandii, w 16 lub późnym 15 wieku. Możliwe lata obejmują: 1491, 1498, 1505, 1512, 1519, 1526, 1533, 1540, 1547, 1554, 1561, 1568, 1575 lub 1582[2].

Jego matka nie interesowała się nim zbytnio, nazywała go „Grzybia-Twarz” ze względu na jego wygląd.

Jego prababcia była „żałośnie chichoczącą” czarownicą, ona i Zygmunt diametralnie się od siebie różnili. Już jako dziecko stwierdził, że jej śmiech jest nie do wytrzymania. Prababcia Zygmunta interesowała się eliksirami, czym prawdopodobnie zaraziła młodego czarodzieja. Przekazała mu stary przepis na eliksir rozweselający, który Zygmunt postanowił przyrządzić, kiedy będzie starszy.

Lata w Hogwarcie Edytuj

Jak już wspominałem, moim marzeniem życiowym było wygranie Mistrzostw Eliksirów Szkół Czarodziejskich. W wieku czternastu lat sądziłem, że jestem już gotowy, byłem najlepszy z mojego roku i poprawiałem profesora o właściwe użycie ogona Langustnika Ladaco. Poprosiłem dyrektora o zgodę na wzięcie udziału w tych zawodach. Wyobraźcie sobie moje przerażenie i oburzenie, kiedy mi odmówił! Nie miałem jeszcze wymaganych siedemnastu lat, a dyrektor stwierdził, że konkurencja jest zbyt niebezpieczna.
— Zygmunt Budge, Książka od Eliksirów

Został przyjęty do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie między 1502 a 1593 rokiem, jednak nie wiadomo, do którego domu został przydzielony.

Najbardziej zabawne przeżycie, jakiego Budge był świadkiem, miało miejsce w czasie lat spędzonych w Hogwarcie. Konkurujący z nim uczeń wylał na siebie eliksir miłosny, co spowodowało, że uczeń zakochał się w profesorze.

Zygmunt był dobrym uczniem, gdy miał czternaście lat, na jego trzecim lub czwartym roku był najlepszy w klasie z eliksirów, poprawiał nauczyciela, co do właściwego użycia ogona Langustnika Ladaco. Kiedy Budge stwierdził, że jest gotowy na wzięcie udziału w Mistrzostwach Eliksirów Szkół Czarodziejskich, jednak uwczesny dyrektor Hogwartu odmówił mu, ponieważ Zygmunt nie miał ukończonych siedemnastu lat oraz twierdzł, że to dla ucznia zbyt i niebezpieczne. Wściekły Budge w akcie protestu rzucił szkołę. Uznał, że próbowano w niej stłumić jego znakomitość w eliksirach, nigdy nie pożałował swojej decyzji.

Żyjąc w odosobnieniu Edytuj

Niektórzy sugerowali, że moje rozczarowanie skrzywiło mnie. Nonsens! Cieszyło mnie długie i pełne życie... samemu, na Hermetray, pracując nad moim arcydziełem, moim dziedzictwem — Księgą Eliksirów. Zawsze marzyłem, że pewnego dnia ta książka pomoże wielkiemu twórcy eliksirów zwyciężyć w Mistrzostwach, a teraz to marzenie może się spełnić.
— Zygmunt Budge, książka od eliskirów

Zygmunt po jakimś czasie dowiedział się, że trzeba być uczniem szkoły by zostać dopuszczonym do udziału, a ponieważ odszedł z Hogwartu przestał być do tego uprawniony.

Rozgniewany i rozgoryczony udał na odległą wyspę Hermetray w Zewnętrznych Hebrydach, gdzie zamieszkał w małej chatce, hodując owce, które miały mu towarzyszyć, a których czasem używał do testowania swoich eliksirów. Mieszkał tam przez resztę swojego długiego życia. Prowadził różne eksperymenty, udoskonalał receptury i tworzył nowe eliksiry. Pisał tam również podręcznik do eliksirów. Miało to być jego dzieło sztuki, dziedzictwo dla przyszłych pokoleń.

Po jego śmierci pewna część osobowości Zygmunta pozostała w Księdze Eliksirów, służyła jako przewodnik dla tych, którzy czytali książkę – w nadziei, że pewnego dnia przysłuży się jakiemuś twórcy eliksirów i pomoże mu wygrać Mistrzostwa Eliksirów Szkół Czarodziejskich.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Wonderbook: Book of Potions Gamescom Trailer
  2. Mistrzostwa o Złoty Kociołek rozpoczęły się w 1407 roku i odbywały się co 7 lat. Wiemy, że Zygmunt próbował wstąpić do mistrzostw w wieku 14 lat, w XVI wieku. Lata mistrzostw można określić jak ciągle dodajemy 7 do 1407. Możliwe urodziny Budge'a są ustalone przez odjęcie 14 od każdych mistrzostw w XV wieku.