Harry Potter ve Felsefe Taşı (Özgün adıHarry Potter and the Philosopher's Stone), J. K. Rowling tarafından yazılmış ve genç büyücü Harry Potter'ın takdim edildiği Harry Potter serisindeki ilk roman. Özgün kitabı ilk defa 30 Haziran 1997'de Londra Bloomsbury Yayınları tarafından basılmıştır ve aynı isimle çekilen filmi uzun konulu film havasında yapılmıştır. Roman Nestlé Smarties Hikâye Ödülü ve saygın Britanya Kitap ödülü dahil olmak üzere birçok ödüle layık görülmüştür. Harry Potter ve Felsefe Taşı 2001 boyunca 5 milyon kopya satmıştır.

Türkiye'de ise ilk defa Kasım 1999 tarihinde Dost Kitabevi Yayınları'ndan Mustafa Bayındır'ın çevirisiyle, daha sonra ise 1 Nisan 2001 tarihinde Yapı Kredi Yayınları tarafından Ülkü Tamer'in çevirisiyle basılmıştır. (samet_uyank4)

Hikâye[düzenle | kaynağı değiştir]

==

Küçük yaşta ailesini kaybeden Harry Potter, anne ve babasıselamnajdsjadjadjhajdahjdhjsahdjahjcdhjchachjahjdshjanjjdjashjdahjhcjkahjchjhxjzshhcjhjjshjhxscxxzz
Harry-Potter-ve-Felsefe-Taşı.jpg
okumasına izin vermez. Fakat mektupların arkası kesilmez hatta giderek artan sayıda mektuplar gelmeye devam eder. Bir gün evin her yerinden mektup yağmaya başlar. Eniştesi evdekileri de alarak evden ayrılırlar ve çok uzak bir yere giderler. Denizin ortasındaki bir adada, küçük bir kulübede yaşamaya başlarlar. Bir akşam kulübeye Hagrid adında bir yarı dev gelir. Hagrid, Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu’nun anahtar sorumlusu ve bekçisidir. Hagrid, Harry’nin mektupları okuyamadığını öğrenir ve her şeyi anlatır. Anne ve babası trafik kazasında ölmemişlerdir. Onlar büyücüdürler ve karanlık büyücü Voldemort tarafından öldürülmüşlerdir. Harry de bir büyücü adayıdır. Harry, bugüne kadar tüm gerçekleri kendisinden saklayan teyzesi ve eniştesine çok kızar. Hogwarts Büyücülük Okuluna gitmeye karar verir. Okul öncesi alışverişi için Hagrid ile birlikte Diagon Yolu’na giderler. Buradan bir asa, uçan süpürge, büyücülük kitapları, haberci bir baykuş gibi okulda ihtiyaç olan şeyleri alırlar.

Okulun başlayacağı 1 Eylül günü Londra King's Cross Tren İstasyonu’na gider. Okula gidecek Hogwarts Ekspresi’nin bulunduğu 9 3/4 peronundan trene biner.

Harry trende Ron ve Hermione adında iki arkadaş edinir.

Hogwarts’da okula yeni başlayan çocukların kalacakları binalar ve sınıflar seçim ile belirlenmektedir. Öğrenciler büyük bir şapkayı giyerler ve şapka onlara hangi sınıfta olacaklarını söyler. Okulda dört bina ve sınıf vardır. esek samr, Hufflepuff, Ravenclaw ve Slytherin. Slytherin’den genellikle kötü büyücüler çıkmaktadır. Harry’nin okul süresince hep rakibi olacak Malfoy Slytherin’ne seçilir. Harry, Ron ve Hermione ise aynı sınıfa, Gryffindor’a seçilirler. Artık dersler başlamıştır. Harry ve arkadaşları değişik alanlarda büyücülük dersleri almaya başlarlar. Çok farklı maceralar onları beklemektedir artık. Harry Gryffindor'a seçildiği için daha ilk yılından "Malfoy" ailesinin düşmanı olmuştur.

Bir gün Harry ve arkadaşları okulda girilmesi yasak olan üçüncü koridora giderler. Burada üç başlı bir canavarın koruduğu “Felsefe Taşı” bulunmaktadır. Felsefe Taşı sahibine ölümsüzlük ve üstün güçler vermektedir. Harry’nin anne ve babasını öldüren kötü büyücü Voldemort da Felsefe Taşının peşindedir. Harry taşı bulur ve Voldemort ile ilk mücadelesini yaşar. Harry Voldemort’u etkisiz hale getirir.

Bu arada okulun sınıfları arasında çeşitli yarışmalar düzenlenmektedir. Gryffindor binası Harry’nin üstün başarıları ile Quidditch'te birinci olur. Artık okul bitmiş ve yaz tatili gelmiştir. Öğrenciler Hogwart Ekspresi ile yaz tatili için evlerine giderler. Harry bu durumdan pek hoşnut değildir, çünkü tatilini geçirebileceği bir ailesi yoktur ve şimdiden okulunu özlemiştir.

Arka Kapak Yazısı[düzenle | kaynağı değiştir]

Harry Potter aslına oda normaldı ama , bir baykuşun getirdiği mektuplarlaayatı değişir: Başvurmadığı halde Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'na kabul edilmiştir. Burada birbirinden ilginç dersler alır, iki arkadaşıyla birlikte maceradan maceraya koşar. Yaşayarak öğrendikleri sayesinde küçük yaşta becerikli bir büyücü olup çıkar.

J. K. Rowling'in zengin düşgücü, onu bebeğiyle yalnız yaşayan sıradan bir anneden, kitapları dünyada 100 milyondan fazla satan, 40'tan fazla dile çevrilen parlak bir yazara dönüştürdü. Kitapların artık "sanal" ortamda okunmaya başladığı bir çağda, Harry Potter genç kuşağı "gerçek" bir kitabın sayfaları arasında yepyeni bir dünyayı keşfetmenin heyecanıyla tanıştırdı.[1]