FANDOM

Імперіус (англ. Imperius, вимовляється "Імперіо") — одне з трьох непрощених заклять, застосування його до людини карається ув'язненням в Азкабан. Повністю підпорядковує волю людини чарівнику, який наклав це закляття Заклинанню підвладні практично всі тварини, крім тих, які мають природний захист, такі як дракони, і, можливо, фенікси.

Барті Кравч молодший в образі Дикозора Муді застосував заклинання на павука під час одного із занять із захисту від темних мистецтв. Немає відомостей, які ще чарівні народи не мають імунітету до цього закляттям.

Перебуваючи під впливом цього заклинання, людина буде бездумно виконувати будь-які накази чарівника, який наклав на нього заклинання Імперіус. При цьому знаходиться під закляттям зберігає всі свої звички, почерк, ходу і т.д. Визначити, що людина діє не по своїй волі, дуже важко, для цього він повинен зробити щось зовсім не в його характері, і визначити це можуть тільки добре знаючі його люди. Так, Альбус Дамблдор щось запідозрив в поведінці Барті Кравча на церемонії оголошення Чемпіонів Шкіл. Втомлений вигляд зазначив також і Гаррі Поттер , а Дамблдор запропонував йому навіть заночувати в замку. Але Кравч відмовився. Згодом Кравч все-таки подолав Імперіус, накладений на нього лордом Волдемортом але це далося йому дуже нелегко, аж до помутніння розуму, і в кінцевому підсумку коштувало йому життя

Протидія Редагувати

Існує можливість опиратися заклинанню. Для цього у людини, яким намагаються керувати, повинна бути сильна особистість і не менш сильна воля. Навіть справжній Аластор Муді не зміг протистояти закляттям Імперіус, накладеному на нього Барті Кравчем-молодшим. Однак, ми знаємо про такі випадки: це Барті Кравч, його син Барті Кравч молодший і Гаррі Поттер. Що примітно: якщо Кравчу для того, щоб скинути з себе Імперіус, знадобилося досить тривалий час, то Гаррі відмовляється підкорятися практично відразу. Взагалі, сильні особистості можуть протистояти заклинання «Імперіус». Або взагалі не піддаючись йому (Гаррі Поттер), або з часом звільняючись від заклинання (Барті Кравч і Барті Кравч молодший).

Відчуття. Редагувати

До речі, завдяки спробам Барті-молодшого накласти Імперіус на Поттера, ми дізнаємося, що відчуває людина, який зазнавав цього заклинання. Бездумне блаженство, легкість, радість від того, що всі питання відпали самі собою ... А пізніше, коли Гаррі в сьомій книзі і сам накладає це заклинання, ми дізнаємося відчуття людини, яка використовує ці заклинання: тепла хвиля, яка йде по руці і як би вливається в паличку.

Помилки при накладенні закляття. Редагувати

Неправильно або погано накладене закляття «Імперіус» може привести до помутніння розуму. Недбало або похапцем накладене закляття створює на обличчі жертви бездумне вираз, за ​​яким можна визначити, що людина перебуває під «Імперіус». Наприклад, очі можуть стати безбарвно-білими (Віктор Крум - Гаррі Поттер і Келих вогню (фільм)). У шостій книзі Фадж вважає, що помічник маглівського прем'єр-міністра Герберт Чорлі ушкодив розум саме через неправильно накладеного «Імперіус».

Етимологія Редагувати

Утворено від лат. «Imperiosus», що означає «командувач, могутній і потужний».