FANDOM

Дін Томас (ориг. Dean Thomas) – студент Гоґвортсу, навчався у гуртожитку Ґрифіндор, однокурсник Гаррі Поттера та один з чотирьох його сусідів по кімнаті.

БіографіяРедагувати

Ранні рокиРедагувати

Мати-маґл і батько-чарівник розлучилися ще до народження Діна. Тому лист з Гоґвортсу став сюрпризом і для сина, і для матері, і для вітчима. Батько Діна залишив дружину і ненароджену дитину, щоб таким чином захистити їх: смертежери вже полювали за ним. Швидше за все, мати Діна не знала про те, що її чоловік – чарівник. Незабаром після їхнього розлучення смертежери вистежили батька Діна і вбили його за відмову приєднатися до них.

Мати Діна пізніше знову вийшла заміж, її обранець містер Томас визнав Діна як власного сина. Хлопчик жив з братами і сестрами в Лондоні. Там же дуже непогано грав в одній з футбольних команд. Фанат футбольного клубу «Вест Гем Юнайтед».

ГоґвортсРедагувати

Першокурсники

Дін серед інших студентів-першокурсників

Коли Дін отримав лист з Гоґвортсу, містер Томас почав підозрювати, що батько Діна міг бути чарівником. Дін прибув в Гоґвортс 1 вересня 1991 року і був відібраний в Ґрифіндор, де і обзавівся друзями: Шеймусом, Фредом і Джорджем. Дін намалював плакат «Поттера – у президенти!», коли Гаррі Поттер став першим за останні сто років першокурсником-гравцем в квідич.

Дін якось сказав, що може підробити будь-який підпис. Погодьтеся, важко стверджувати таке, жодного разу не спробувавши. Втім, «кримінальним задаткам» хлопчика не вдалося розвинутися. Зате Томас – визнаний художник гуртожитку Ґрифіндор.

Заняття ДА

Під час занять Дамблдорової Армії

Дін Томас одним з перших прибув на зустріч, де збиралися заснувати Дамблдорову Армію в 1995 році.

Десь під кінець п'ятого курсу Дін почав залицятися до Джіні Візлі, яка погодилася зустрічатися з ним, давши відпір попередньому прихильнику. На шостому курсі Дін замінив Кеті Бел в команді Ґрифіндора з квідичу: після того як дівчина доторкнулася до проклятого намиста, вона надовго потрапила до лікарні. Відносини з Джіні у Діна поступово псуються після того, як хлопець посміявся над тим, як в Гаррі Поттера потрапив бладжер. Також до їх розриву ненавмисно доклав руку і сам Гаррі, коли, невидимий, перебуваючи під мантією-невидимкою, випадково штовхнув Джіні. Дівчина, думаючи, що це Дін допомагає їй подолати двері до ґрифіндорської вітальні, звинувачує Діна в зайвій опіці, і незабаром вони остаточно розлучаються. Коли пізніше Джіні і Гаррі на очах у всіх поцілувалися, Дін був шокований і сильно засмутився. Проте, і це говорить на користь Діна, він не затаїв образу ні на Гаррі, ні на свою колишню подружку: просто зрозумів, що почуття друзів щирі й сильні.

ВтікачРедагувати

Дін та Ґрипхук

Дін у компанії Ґрипхука переховується від смертежерів

Вважаючи, що він маґлонароджений, Дін став втікачем у 1997 році, щоб сховатися від Міністерства магії, тепер уже повністю підконтрольного Волдеморту, і його дискримінаційної політики щодо виявлення «бруднокровців» та визначенню їх до Азкабану, щоб припинити «крадіжку» магії.

Так він приєднався до групи втікачів і переховувався разом з Тедом Тонксом і Дірком Крессвеллом, які були маґлівського походження, а також з гоблінами Ґрипхуком і Ґорнуком.

Пізніше група була знайдена і спіймана мисливцями за головами під проводом Фенріра Грейбека. Після жорсткого захоплення вціліли з усієї компанії лише Дін і Ґрипхук. У той же час були захоплені Гаррі Поттер і його компанія після того, як вони назвали заборонене слово «Волдеморт». Всі були ув'язнені в маєтку Мелфоїв (головна штаб-квартира смертежерів). Всі крім Герміони, яку Белатриса Лестранж піддала закляттю Круціатус, були кинуті в підвал, де вже перебували Луна Лавґуд і містер Олівандер.

Проте, незабаром на виручку до ув'язнених з'явився ельф-домовик Добі, який переніс усіх бранців до будинку Білла Візлі і Флер Делякур.

Битва за ГоґвортсРедагувати

Дін Томас у Битві за Гоґвартс

У Битві за Гоґвортс

Дін прибув у Гоґвортс, щоб допомогти Гаррі, Герміони та Рону битися з армією смертежерів, яка приготувалася напасти на школу. Хоча Дін і втратив свою паличку, він збирався знайти одну під час самої битви за Гоґвортс. Незабаром це йому дійсно вдалося, і юнак взяв активну участь у битві, зокрема, вистояв у поєдинку з таким сильним суперником, як Дологов.

Подальше життяРедагувати

Невідомо, яким було життя Діна в часи після фінальної битви. Можливо, він взяв участь у возз’єднанні Дамблдорової Армії у 2014 році.[3]

ВзаємовідосиниРедагувати

Шеймус ФініґанРедагувати

З Шейусом у Діна відразу склалися хороші відносини. Обидва не з чуток знайомі зі світом маґлів, обидва люблять футбол, а не тільки квідич, і взагалі підходять один одному за характером.

Джіні ВізліРедагувати

На шостому році навчання в Гоґвортсі Дін починає залицятися до Джіні Візлі. Її брат Рон застає їх, коли вони цілувалися і свариться з сестрою. Пізніше Гаррі виходить із загальної факультетської вітальні під мантією-невидимкою в той момент, коли в проріз входять Джіні і Дін. Поттер випадково штовхає дівчину і та звинувачує Діна в зайвій турботі через що вони і посварилися. Ймовірно, були моменти, коли Джіні мала привід сердитися на Діна. Наприклад, коли під час матчу в Гаррі потрапив бладжер Дін знайшов це забавним і засміявся, що розсердило Джіні. Загалом, у Діна з самого початку були мізерні шанси завоювати любов Джіні, оскільки серце дівчини вже належало Гаррі Поттеру. Після того як Ґрифіндор переміг в грі з квідичу, на святі Гаррі і Джіні поцілувалися. Після цього Дін і Джіні порвали остаточно.

Луна ЛавґудРедагувати

Дін і Луна зблизилися після втечі з підвалів будинку Мелфоїв. Поки вони жили у брата Рона Візлі, Білла, в його котеджі «Мушля», вони практично весь час були разом. Але не тому, що відчували один до одного щось більше, ніж прості дружні почуття. Просто так уже склалося. Гаррі, Рон і Герміона постійно сиділи під замком з гобліном Ґрипхуком. Містер Олівандер хворів нагорі. Білл і Флер ... ну, тут все зрозуміло. Ось і залишалося Діну і Луна спілкуватися один з одним.

Луна весь час ставить Діна в глухий кут. Вона це вміє. Дійсно, як тут реагувати на її впевнений опис бліберних хочкудиків, яких, як стверджує всезнайка Герміона, зовсім не існує?

ЕтимологіяРедагувати

Dean Thomas

Ім'я «Дін» означає «лідер» або «керівник». Так часто називають деканів в коледжах і університетах. Можливо, Дін Томас отримав своє ім'я на честь Королівського лісу Дін, на південній околиці якого Дж. К. Роулінг жила в періоді з 1974 по 1983 рік.

«Томас» може використовуватися як ім'я, і як прізвище. У перекладі з арамейської мови «Том» перекладається як «близнюк».

За лаштункамиРедагувати

  • У чернетці «Гаррі Поттера і філософського каменя», одного разу опублікованому на сайті Роулінг, ім'я Діна було «Ґері» (ориг. Gary ).
  • Роулінг придумала багато подробиць про долю Діна. Так, вона зробила його темношкірим, напівкровкою. Нічого з цих задумів не знайшло відображення в книгах. Але про образ Діна Роулінг розповіла режисерові першого фільму, а також – в одному зі своїх інтерв'ю. Тому в фільмах Дін – мулат.

ПоявиРедагувати

ПриміткиРедагувати

  1. J.K.Rowling Official Site
  2. Гаррі Поттер і в'язень Азкабану
  3. Pottermore