FANDOM

Захаріас Сміт (англ. Zacharias Smith) - студент факультету Гафелпаф в школі чаклунства Гогвортс,

Zsmith 002

однокурсник Гаррі Поттера, член ДА

Біографія Редагувати

1991-1994 роки Редагувати

Захаріас почав своє навчання в Гогвортсі в 1991 або 1992 році. Під час бенкету, присвяченого початку нового навчального року Захаріас був визначений на факультет Гафелпаф і оселився в одній кімнаті з однокурсниками: Ерні Макмиланом, Джастіном Фінч-Флетчлі і Вейном Хопкінсом.

1995-1996 роки Редагувати

У 1995 році Сміт став капітаном факультетської збірної з квідичу, де до цього він уже був мисливцем. Восени цього ж року він приєднався до Дамблдорової армії Правда, схоже, вступив він в цю організацію не цілком за своїм бажанням. Спочатку він ненавмисно чує розмову Герміони Грейнджер з Ерні Макмиланом і Аанною Ебот про те, що відбудеться зустріч в Гогсміді з Гаррі Поттером. І, спонукуваний цікавістю почути подробиці про те, як був убитий в кінці попереднього навчального року Седрік Дігорі, теж напрошується на цю зустріч. Але майже відразу ж Гаррі заявляє, що ті, хто прийшов послухати про те, як вбиває Волдеморт, можуть відразу ж йти: вони зібралися не для цього, а для того щоб самим почати вивчати захист від темних мистецтв, оскільки Долорес Амбридж явно не збирається їм викладати нічого, крім нудного демагогії. Герміона Грейнджер в кінцевому рахунку пошкодувала, що запросила Захаріаса на ці збори в «Кабанячу голову», оскільки він постійно висловлюється скептично, а то й просто зневажливо до всіх оточуючих взагалі, а до Гаррі Поттера - особливо. Сміт не припиняв свої нападки до тих пір, поки Фред і Джордж Візлі не пригрозили йому. Одним словом, Сміт був не в захваті від ідеї створення Дамблдорової армії. Але потім, коли всі присутні стали вносити себе в список заснованої організації, Захаріасу здалося незручним відмовлятися, тим більше, що в ДА вступили навіть старости його факультету. І він теж підписав лист.

Втім, навіть на заняттях Сміт не припиняє виступати зі своєю «критикою» на адресу Гаррі Поттера. Наприклад, він єдиний став насміхатися над вирішенням Гаррі почати викладання з «Експеліармус»: адже це таке простеньке закляття! Довелося Поттеру помітити, що це «простеньке закляття» врятувало йому життя в битві з лордом Волдемортом. Ставлення Сміта до занять ДА змінилося після того, як «Щоденний віщун» оголосив, що десять смертежерів втекли з Азкабану. Захаріас, поряд з іншими , став працювати набагато краще.

1996-1997 роки Редагувати

Влітку 1996 року «Щоденний віщун» багато писав про Поттера, називаючи його «Обранцем», натякаючи на якісь події, які відбулися в червні в Міністерстві магії з участю Гаррі. Роздирається цікавістю, Захаріас пристав в «Гоґвортськомуекспресі» з розпитуваннями до Джіні Візлі. Але противне дівчисько не хотіла на них відповідати! Сміт намагався добути хоч частку інформації, хоча б підтвердження чуток, опублікованих в «Віщуні». І так цими розмовами дістав Джіні, що вона напустила на нього пристріт. І Захаріас затаїв образу на грифіндорців взагалі і міс Візлі зокрема.

Це його ставлення далося взнаки, коли Сміт почав коментувати матчі з квідичу. Під час гри «Гріффіндор-Слизерин» восени 1996 року Захаріас настільки набрид глядачам зі своїми єхидними зауваженнями і жовчними запитаннями на адресу грифіндорців, що трибуни вибухнули радісним сміхом, вітаючи Джіні Візлі, яка, «не встигнувши загальмувати», врізалася в коментаторську кабінку. Захаріас вибирався з-під уламків цілком живий і здоровий, але з сильно підмоченою репутацією.

Герміона Грейнджер хотіла покликати Захаріаса Сміта на різдвяну вечірку до професора Слизорога, але потім передумала.

В кінці навчального року, після загибелі Дамблдора, Захаріаса забрав зі школи його батько.

1998 рік Редагувати

Захария и Невилл

Вельми показова поведінка Сміта напередодні битви за Гогвортс Він, єдиний з Дамблдорової армії семикурсник, залишає замок. Причому, так поспішає це зробити, що розштовхує на шляху до виходу хлопців набагато молодших за себе, що викликало у Рона Візлі дуже невтішний відгук про Захаріаса

Версія Редагувати

Ось це саме поспішна втеча Сміта з замку перед Битвою наводить на думку, що з Захаріасом не все так просто. Це не звичайний страх перед небезпекою. Це паніка. Так з чого б Сміту панікувати?

Повернемося на рік назад. Червень 1997 року. Драко Мелфой розповідає Дамблдору на вершині Астрономічної вежі про свої спроби протягом року його, Дамблдора, вбити. І каже, що наклав на мадам Розмерту закляття підпорядкування «Імперіус». Зв'язувався з нею Мелфой за допомогою зачарованих монет. Але для цього потрібні ДВІ монети: одна була у Драко, інша - у мадам Розмерти. І якщо припустити, що одну монету свого часу зрадниця ДА Маріетта Еджком віддала Долорес Амбридж, а та якимось чином - Драко (наприклад, через Луціуса або, найімовірніше, через Якслі), то залишається неясним звідки Мелфой-молодший взяв другу монету?

Сварка Захаріаса з Джіні, коли вона на очах у всього Гоґвортського експреса напустила на нього зграю кажанів, привела Сміта в табір якщо не прихильників слизеринців, то в табір супротивників грифіндорців вже точно. Звісно ж, що якимось чином вони з Мелфоєм розговорилися, Захаріас розповів Драко про монети, про те як вони діють і віддав свою. Тому і був в паніці, коли зрозумів, що замок буде битися з смертежерами. І якщо переможуть прихильники Волдеморта, йому доведеться доводити, що він залишився їм вірним, що одного разу пішовши на співпрацю, не перекинувся на інший бік.

Цікаві факти Редагувати

Захаріас Сміт - персонаж науково-фантастичного серіалу 60-х "Загублені в космосі", де він представлений, як ворожий агент, саботуючий космічну експедицію