FANDOM

Карта Мародёров (название)
Карта мародерів (англ. Marauder's Map) — особлива карта, що показує весь замок Гоґвортс і його найближчі околиці, а також місця розташування будь-якого користувача Гогвортсу, де б той не перебував, навіть якщо він ховається під мантією-невидимкою. Карта не могла показати лише того, хто знаходиться в Кімнаті на вимогу і при цьому не хотів бути нікому видимим. Цю карту створили Мародери під час навчання в Гогвортсі.

Карту мародера Гаррі Поттер отримав від Фреда і Джорджа Візлі. Близнюки подарували її, щоб він зміг потрапити в село чарівників - Гогсмід. Адже магазини Гогсміда того варті, а то, що Дурслі не підписали дозвіл на відвідування - це формене неподобство і несправедливість! Самі ж брати Візлі стягнули її з кабінету Філча, де та лежала в коробці «особливо небезпечних речей» ще з часів навчання Мародера ...

Карта стала незамінним помічником у пригоди Гаррі. В одному зі своїх інтерв'ю Роулінг повідомляє, що син Гаррі, Джеймс, міг непомітно поцупити карту.

Опис Редагувати

Детальний опис карти в книгах відсутній, сказано лише, що в «прихованому» вигляді вона виглядає як шматок старого пергаменту. Так само в книгах ясно описано, що люди на карті зображені у вигляді підписаних точок, а не слідів ніг, як зробили у фільмі. Однак творцям фільмів потрібно було опрацювати зовнішній вигляд цієї речі і вони вирішили зробити з карти щось примітне.

У фільмах поля Карти списані латинськими словами «Maraudere est audere omnibus maraudentibus bonum audere ...» І так далі, одне і теж. Вгорі Карти написано «Itinerarium maraudentium». Карта намальована на пергаменті (в фільмі це якийсь щільний матеріал тьмяно-жовтого кольору). Вона складається в невеликій за площею лист, але розгорнута займає близько двох метрів в довжину. Всі написи і малюнки зроблені на ній чорним чорнилом.

Особливості карти Редагувати

Зазвичай Карта виглядає як шматок старого пергаменту. Щоб побачити на ньому карту, потрібно доторкнутися до нього чарівною паличкою і вимовити: «Урочисто присягаю, що затівати пустощі, і тільки витівки!» , а щоб приховати її, треба торкнутися чарівною паличкою і вимовити: «Витівка вдалася!». Спочатку на мапі з'являється текст: «Панове Муні, Червохвіст, Гультяй, Золоторіг постачальники допоміжних засобів для чарівників-пустунів з гордістю представляють свій новий винахід - Карту мародера ...», зроблений зеленими чорнилами, а потім сама карта. При спробах відкрити карту без пароля, вона починає просто насміхатися над відкривачем. Може і образити ... Але видати свої таємниці? Ніколи!

Так відповіла Карта, коли Северус Снейп спробував вивідати її секрети. І з цих відповідей ясно вимальовується характер кожного з творців: Ремус коректно, але твердо просить не лізти не в свою справу, Джеймс не упускає можливість додати парочку не особливо злих слів, образи Сіріуса витонченіші, а Пітер насправді виявляє повагу Снейп (кланяється ), але на догоду іншим «мародерам» кидає перше-ліпше зауваження.

Інформація з Pottermore Редагувати

Можливо, ніхто зі студентів (навіть включаючи Гаррі Поттера, Рона Візлі, Герміону Грейнджер і Тома Редла) не вивчили замок і територію Гогвортсу так таємно і ретельно, як чотири творця і співавтора Карти мародера: Джеймс Поттер, Сіріус Блек, Ремус Люпин і Пітер Петіґру .

Джеймс, Сіріус та Пітер спочатку прагнули досліджувати територію школи ночами не через одні лише пустощі (втім, це зіграло свою роль), а через бажання допомогти їх дорогому другу Ремусу Люпину впоратися з його ликантропією. До винаходу вовчого протиотрути Люпин був змушений проходити болісну трансформацію кожного повного місяця. Як тільки ця обставина стало відомо трьом його найкращих друзів, ті стали шукати спосіб полегшити його перетворення, зробивши їх менш самотніми і болючими. В результаті вони вивчилися на (незареєстрованих) анімагів, щоб скласти йому компанію, не завдаючи собі шкоди. Здатність Сіріуса Блека, Піттера Петтігрю і Джеймса Поттера перетворюватися, відповідно, в собаку, щура та оленя, дала їм можливість досліджувати ночами землі, прилеглі до замку, залишаючись непоміченими. У той же час внутрішня частина замку поступово наносилася на карту за допомогою плаща-невидимки Джеймса Поттера.

Карта мародера - це міцне свідчення просунутих магічних здібностей четвірки друзів, яка включала батька, хрещеного і улюбленого вчителя Гаррі Поттера. Карта, яку вони створили під час свого перебування в Гогвортсі, виглядає як шматок чистого пергаменту, якщо її неактивовані фразою: «Урочисто присягаю, що затівати пустощі, і тільки пустощі» [дослівно: «Урочисто присягаю, що затівати недобре»], - фразою, яку (в разі трьох з чотирьох творців) слід розуміти як жарт. «Погане», про який вони писали, ніколи не мало на увазі темну магію, мова йшла про порушення шкільних правил; схожа зухвалість - це використання на мапі їх власних прізвиськ ( «панове Муні, Червохвіст, Гультяй, Золотогіг»).

Чари, використане при створенні карти - складні і вражаючі; воно включає гомункулусові чари (Homonculous Charm), які дозволяють власнику карти стежити за переміщеннями кожної людини в замку; також карта була зачарована на вічне відбиття цікавості (ніж образливий, тим краще) їх заклятого ворога, Северуса Снейпа.

MaraudersMapFilm

Нехай точні обставини того, як виробники втратили свою карту, невідомі в книгах про Гаррі Поттера, легко зробити висновок, що в результаті вони перестаралися і були спіймані Аргусом Філчем, можливо, за доносом Снейпа який був схиблений на тому, щоб викрити свого головного суперника , Джеймса Поттера, в нехороших справах. Карта-шедевр була конфіскована на останньому році навчання Сіріуса, Джеймса, Ремуса і Пітера, і ніхто з них не зумів поцупити її назад у добре підготовленого і підозрілого Філча. У будь-якому випадку, протягом останніх місяців в школі змінилися їх пріоритети, вони стали набагато більш серйозними і зосередженими на світі за межами Гогвортсу, де лорд Волдеморт успішно піднімався до влади. Всі четверо творців карти незабаром були прийняті в протиборчу організацію під проводом Альбуса Дамблдора, Орден Фенікса. Карта їх старої школи, який би геніальною вона не була, більше їм не знадобилася б, хіба Фред і Джордж Вiзлi що на пам'ять.

Однак Карта мародера стала неоціненною для юних близнюків Візлі. Історія про те, як карта дісталася Фреда й Джорджа, описана в «Гаррі Поттері і В'язні Азкабану». Це був знак їх високої поваги до Гаррі Поттера і їх віри в те, що йому була потрібна допомога для справи, яке ніхто з них в той час повністю не розумів, що вони пізніше віддали карту Гаррі Поттеру, неусвідомлено передаючи карту синові одного з її творців.

Згодом карту конфіскував у Гаррі Поттера в школі якийсь смертежер під прикриттям, який побачив в карті можливе джерело власного викриття.

Цікаві факти Редагувати

У 2020 році дорослий Гаррі Поттер залишив Карту мародерів у директора Макгонагал, щоб вона по цій карті стежила за безпекою його сина Альбуса