FANDOM

"Крізь люк" (англ. Through the Trapdoor) — шістандцятий розділ книги "Гаррі Поттер і Філософський камінь". Дія відбувається в перший тиждень червня 1992 року і зокрема 4 червня. Гаррі Поттер з друзями дізнається, як пройти повз Флафі, і вирішує не дозволити статися крадіжці філософського каменя.

Сюжет Редагувати

Настав час річних іспитів. Гаррі Поттер з друзями цілком успішно їх здають. При цьому Гаррі бентежить біль у шрамі, він непокоїться за філософський камінь та не може викинути з голови те, що трапилося в Забороненому лісі.

В останній день іспитів друзі відпочивають на березі озера. Рон і Герміона знаходяться в безтурботному настрої, навідміну від Гаррі, котрий ніяк не міг позбутися відчуття, що забув щось важливе. Герміона вважає, що це через стрес щодо іспитів, але Гаррі впевнений — справа в іншому. Неочікувано він підхоплюється й каже, що йому потрібно до Геґріда. Трійця поспішила до хатки лісника, а по дорозі Гаррі розповідає друзям про свої підозри: йому згадалась історія з Норбертом і здається дивовижним те, що Геґрід, давно мріючий про дракона, випадково зустрів людину, у якої випадково виявилося в кармані драконяче яйце, від котрого ця особа готова легко позбутися. 

Гаррі, ледь побачивши Геґріда, питає в нього, як виглядав незнайомець, продавший драконяче яйце, і про що вони балакали. З'ясувалося, що ця людина закривала своє обличчя каптуром й роздивитися його риси було справою непростою. А ще він постійно підливав Геґріду віскі й в розмові випитав, як потрібно поводитися із триголовим псом. Геґрід йому все розповів: виявляється, аби монстр заснув, йому потрібно лише заспівати чи зіграти на якомусь музичному інструменті. 

Гаррі розуміє, що під виглядом торгівця міг ховатися Снейп або сам Волдеморт. Він з друзями біжить до замку, щоб розповісти про все Албусу Дамблдору, однак професорка Макґонеґел розповіла їм, що директор по справах відправився до Лондону. Гаррі впевнений, що це все підстроїв Снейп, для того, що без клопотів викрасти філософський камінь. Їх розмову чує той, кого вони підозрюють — професор Снейп натякає дітлахам, щоб вони не лізли не в свої справи й радить насолоджуватися гарною погодою. Трійця вирішила прослідкувати за викладачем настійок і дверима, що ведуть до забороненого коридору. Але їм це не вдається: Снейпа вони впустили з поля зору, а від двері до приміщення з філософським каменем їх відганяє Макґонеґел.  

Вночі, прихопивши плаща-невидимку й флейту, яку подарував йому Геґрід, Гаррі з Роном та Герміоною вирішили покинути ґрифіндорську вежу та податися до філософського каменю. Але раптово до них звертається Невіл, шукаючий свого домашнього улюбленця — жабку Тревора. Він намагається їх зупинити, не бажаючи чергового покарання Ґрифіндору за ночну вилазку. Герміона паралізує його замовлянням.

Опинившись в забороненому коридорі, вони приспали Флафі (на підлозі поряд з собакою вони бачать арфу, цей факт підтверджує їх впевненість в тому, що Снейп вже на шляху до філософського каменю), відкривають люк й по черзі стрибають в нього. Першими приземлилися Гаррі й Рон. Вони відчувають, що впали на якусь рослину. Герміона пригає останньою й тут же від жаху зіскакує з цієї рослини, побачивши, що рослина своїми змієподібними вусиками стала обплітати їх. Герміона здогадується, що вони мають справу з пасткою диявола. Дівчинка нервово роздумує над тим, як можна подолати цю рослину, й пригадує, що воно полюбляє мрак та вогкість. Гаррі пропонує дівчинці розвести вогнище. Герміона викликає чарівне полум'я, завдяки якій рослина відступає.

Трійця продовжує свій шлях й зіштовхується з наступною перепоною: вони бачать багато маленьких летючих пташок та закриті двері. Вони не відразу здогадалися, що пташки — це летючі ключі, й серед них є ключ, за допомогою якого можна відчинити наступні двері. Гаррі звертає увагу на мітли і пропонує їх осідлати та спробувати спіймати необхідний ключ. Вдало впоравшись із завданням, вони відкривают ці двері.

Вони переходять до наступної кімнати й опиняються біля гігантської шахматної дошки. На цей раз ініціативу на себе бере Рон, здогадавшись, що вони повинні сами вступити в гру замість деяких відсутніх фігур, аби пройти далі. Командування шахами Рон бере за себе, оскільки грає краще друзів. Трійця стає на місця трьох чорних фігур і гра починається. Друзям вдається подолати білі фігури, проте, щоб виграти, Рону доводиться пожертвувати собою. В процесі гри біла королева ударом збиває Рона з ніг й він втрачає свідомість. 

Гаррі та Герміона хвилюються за Рона, однак їм потрібно рухатися далі. В наступній кімнаті вони бачать перед собою вже переможеного троля й гадають, що це робота Снейпа.

Після вони опиняються в кімнаті, где бачать стіл з різноманітними пляшками. Раптом позаду виник пурпуровий вогонь, перекривши шлях назад, а потім чорне полум'я з'являється попереду. Герміона бере сувій пергаменту й читає написаний там текст. Сувій містить в собі логічну загадку: в двох пляшках — вино, в трьох — отрута, одна допоможе безпечно пройти через чорний вогонь, а друга — повернутися назад через пурпуровий. Необхідно вгадати, де знаходяться потрібні їм настійки. Герміона впоралась з задачею, але виявилось, що зілля, котре дає можливість пройти далі, залишилося на один ковток. Гаррі переконує Герміону повернутися, подбати про Рона та викликати Албуса Дамблдора. Герміона, ледь стримуючи сльози, погоджується, випиває зілля й проходить крізь пурпурові язики полум'я. Гаррі випиває зілля з самої маленької пляшечки й теж проходить крізь полум'я, але в іншу сторону. 

В останній кімнаті він бачить не Снейпа, не Волдеморта, а того, кого взагалі не очікував тут зустріти...