FANDOM

Парселмова або Зміїна мова (Англ. Parseltongue) - магічна мову змій. Маги-парселмовці, які володіють нею, здатні розмовляти зі зміями. Але можна і повторити (почути і вимовити) слово або фразу парселмовою, навіть не володіючи необхідними здібностями.

Характеристика

Оточуючі не розуміють розмови парселмовця зі змією, так як їм чується лише шипіння. Дар, ймовірно, вроджений і вкрай рідкісний, зазвичай він передається у спадок або разом з магічною силою. Як правило, парселмову пов'язують з Темними мистецтвами, але відомо, що деякі світлі чарівники також володіли цим даром. Найвідомішим парселмовцем був Салазар Слизерин, саме тому символом факультету «Слизерин» є змія.

Історія

23 червня 1991 року

Ще одним відомим парселмовцем був Гаррі Поттер. Ця здатність, про яку хлопчик раніше не підозрював, проявилася у нього ще до навчання в Гогвортсі, в тераріумі, коли Дурслі, не бачачи іншого виходу, були змушені взяти його в поїздку в зоопарк, яку вони влаштували в день народження двоюрідного брата Гаррі - Дадлі Дурслі.

Після обіду сімейство відвідало тераріум, в якому Дадлі «швидко знайшов найбільшу в світі змію. Вона була настільки довгою, що могла двічі обмотати навколо автомобіля дядька Вернона ». Змія спала і зовсім не звертала увагу на гучні стуки Дадлі в скло, проте коли сімейство пішло, сталося щось надзвичайне - змія незбагненним чином відчула в Гаррі парселмовця, оскільки підняла голову і підморгнула йому. Гаррі підморгнув у відповідь і почав ставити їй питання, ймовірно, парселмовою, не зовсім впевнений в тому, що змія його чує через товсте скло. Однак вона все прекрасно розуміла, і навіть вказала головою на табличку, яка говорить, що вона належить до виду боа констриктор, виду змій, які проживають в Бразилії, проте народилася і виросла в зоопарку.

Коли підкрався Пірс Полкісс побачив цей діалог, він несамовито криком покликав Дурслів. Пришкандибала Дадлі штовхнув Гаррі в ребро, та так, що хлопчик упав. Після цього сталася ще одна дивна подія - Гаррі якимось містичним чином, сам того не усвідомлюючи, «випарував» товсте загороджували скло,  відразу скористалася змія і кинулася до виходу. Проповзаючи повз Гаррі, на превеликий подив хлопчика, змія повідомила, що відправляється до Бразилії і подякувала йому, прошіпев на прощання: «З-з-спасибі, аміго ...»

1992-1993 роки

У 1992 році перед Різдвом Гільдерой Локарт організував Дуельний клуб. У поєдинку Гаррі з Драко Мелфоя останній, ймовірно, за підказкою Северуса Снейпа, декана факультету Слизерин, використовував проти Гаррі заклинання Серпенсортіа. Вилетіла з палички чорна змія вже збиралася напасти на Джастіна Фінч-Флетчлі, проте Гаррі зупинив,  закричав: «Забирайся геть!» Однак Джастін не оцінили його вчинку. Більш того, і він, і інші вважали, що це Гаррі її «нацьковував». Причина виявилася для Гаррі несподіваною - він розмовляв зі змією парселмовою. Звичайно ж, саме тому ніхто з безлічі присутніх не зрозумів ні слова, а сам факт того, що Гаррі Поттер уміє розмовляти зі зміями, мав ефект бомби, що розірвалася.

Герміона і Рон тут же відвели Гаррі в ґрифіндорської вітальні.

Рон розповів одному все, що знав про парселмовців: про Салазара Слизерина, що саме з цієї причини на гербі факультету Слизерин намальована змія, і що «тепер вся школа буде думати, що ти його прапрапраправнук». Також Рон розповів про те, що говорити на мові змій - це дуже погано. А на питання Рона, чому він їм раніше про це не розповів, Гаррі відповів: «Я говорив з ними всього два рази. Перший раз в зоопарку. Напустив удава на Дадлі. Удав мені сказав, що ніколи не був у рідній Бразилії. І я, незрозуміло як, випустив його на волю. Я тоді ще не знав, що я чарівник. »

Так Гаррі, несказанно здивований, дізнався, нарешті, що ця здатність надзвичайно рідкісна, а розповідь Рона зародив в його душі насіння сумніви. Адже не дарма ж його Сортувальний капелюх хотів відправити в Слизерин! Вночі Гаррі практично не спав. Він навіть «спробував прошепотіти щось парселмовою - нічого не виходить. Напевно, тільки зі зміями можна говорити по-зміїному. Навіть з собою не виходить. »

Як і передбачав Рон, незабаром майже всі студенти стали вважати Гаррі темним магом і спадкоємцем Слизерина. Спроба порозумітися навіть зі своїми однокурсниками зазнала провалу. Ніхто йому не вірив, крім найближчих друзів. А Джастіну порадили сховатися від Гаррі в спальні і носа не показувати. І треба ж було такому статися - наступною жертвою василіска став саме Джастін Фінч-Флетчлі! Чи треба говорити, що довелося пережити хлопчикові після всіх цих подій?

Таємна кімната

Після того, як Герміона також виявилася заціпеніла і потрапила до лікарні, вже мало хто вірив, що Гаррі є спадкоємцем Слизерина. Все-таки вона вважалася його близьким другом.

Під кінець навчального року Гаррі і Рон провідали Герміону і виявили у неї в руці вирвану сторінку з підручника, на якій була написаний її геніальний здогад, що чудовиськом є ​​василіск, і що переміщається він по вентиляційних трубах, вбудованим в стіни замку. Несподівано все склалося: і вбиті у Гегріда півні, і результат із замку павуків, і нападу ... Той факт, що ніхто не помер, як Плаксива Мірта, також отримав цілком логічне пояснення - ніхто не дивився в очі василіска прямо.

Саме в цей день пропала Джіні Візлі, а на стіні з'явилася загрозлива напис: «Її скелет перебуватиме в Кімнаті вічно».  Після того, як вони підслухали розмову в учительській, друзі просиділи у вітальні цілий день. Оскільки вони чули, що Локарт погодився спуститися в Таємну кімнату, вони вирішили йому розповісти все, що дізналися. Хлопчики попрямували до нього, але застали його спішно збирає важкі валізи. Але втекти йому не вдалося. Хлопчики роззброїли невдачливого професора, який спробував стерти їм пам'ять, і попрямували разом з ним в Таємну кімнату, вхід до якої, як з'ясувалося, перебував у туалеті Плакси Міртл. Ось тут-то Гаррі і стали в нагоді його здатності парселмовця.

Відкривши вхід, вони зіштовхнули в нього Локарта, слідом вирушили самі. У якийсь момент Гільдерой, який скористався нагодою, вирвав з рук Рона його чарівну паличку і спробував знову стерти пам'ять хлопчикам, але зламана паличка звернула його заклинання назад, в результаті чого Локонс позбувся пам'яті сам, а чарівна паличка Рона «вибухнула з міццю хорошою гранати ».

Цей вибух викликав обвал, що розділив Гаррі і Рона з Локартом, тому хлопчикові довелося йти далі самому. Незабаром «Гаррі побачив перед собою гладку стіну, на якій вирізані дві згорнувшись в кільця змії з піднятими голівками, замість очей у них блищали величезні смарагди.» Гаррі «низьким, тихим шипінням» наказав їм відкритися, і дві половинки роз'їхалися в сторони.

Виявивши непритомну Джіні біля ніг циклопічної статуї старця з рідкої борідкою, він відкинув паличку в сторону і спробував привести дівчинку до тями, але на жаль ... І тут втрутився юний Том Редл, що мешкав раніше в щоденнику ...

Після розмови з ним Гаррі зрозумів все, Том не приховував нічого. Адже Поттер, на його думку, приречений. А коли з'явився Фоукс зі старою капелюхом в пазурах і скинув його Гаррі, він лише розсміявся і викликав василиска:

Коли величезна змія виповзла, Поттеру нічого не залишалося, крім як битися ... У капелюсі виявився меч Грифіндора, їм то Гаррі і вдалося вразити василіска, осліплого від нападу фенікса, який виклювати йому очі. При цьому і сам Поттер, укушений змією, вже прощався з життям, проте сльози фенікса зцілили його. Вирваним іклом мертвого монстра Гаррі знищив щоденник Тома Редла, який був першим горокраксом Волдеморта. В результаті Том Редл згинув безслідно, а Джіні швидко прийшла в себе.

Пізніше Гаррі розповів про свої пригоди рідним Джіні, Мінерві Макґонеґел і Альбусу Дамблдора. Директор пояснив Гаррі всі його труднощі і відповів на його питання, але, як завжди, розповів не все. Проте, Гаррі трохи заспокоївся. Він не темний маг, адже незважаючи на те, що «рідкісний дар - зміїний мову» - дістався йому від Волдемота, «людина - це не властивість характеру, а зроблений ним вибір». 

25 грудня 1997 року

У 1997 році, на Різдво, Гаррі і Герміона Грейнджер відвідали Батільду Беґшот в Годриковій долині. Як потім виявилося, змія Наджіні ховалася всередині тіла давно вже померлої Батільди, чекаючи за наказом Волдеморта прибуття Гаррі. Змія не стала спілкуватися з Гаррі при Герміоні, оскільки говорила парселмовою. Гаррі ж, піднявшись вгору, не помітив різниці. Коли ж він відчув, що Наджіні через свій зв'язок подумки повідомила Волдеморту про його прибуття, відчув радість Реддла з цього приводу і побачив виповзають з шиї Батільди змію, лише тоді він був змушений вживати заходів ... Йому й Герміоні вдалося сховатися в самий останній момент перед прибуттям Темного лорда.

Парселмовці

Герпен Злісний

Салазар Слизерин

Гормлайт Гонт

Корвін Гонт

Ярволод Гонт

Морфін Гонт

Меропа Гонт

Том Редл

Гаррі Поттер (з 1981 по 1998 рік, Гаррі позбувся цієї здатності разом із загибеллю частини душі Тома Редла, яка мешкала в ньому)

Серед кількох сотень мов, які знав Барті Кравч, могла виявитися і парселмова. При певній наполегливості і відповідному вчителі цю мову можна вивчити і без вродженого вміння.

Можливо, володіти зміїною мовою міг також і Альбус Дамблдор. Цьому є непрямі докази.Відомо, що він його розумів. Наприклад, він зрозумів слова, сказані Ярволодом і Морфіном Гонтами в спогадах Боба Огдена ще до того, як показав ці спогади Гаррі Поттеру. Так само, як і подальший спогад Морфіна про Томе Реддла, неможливо було б зрозуміти без знання парселмови.

Копіювання парселмови

Джіні Візлі, не будучи парселмовцем, в 1993 році відкрила прохід в Таємну кімнату, перебуваючи під впливом Тома Редла і наслідуючи зміїну мову. Справа в тому, що вхід міг відкритися тільки після вимови слова «Відкрийся» парселмовою.

Рон Візлі повторив почуте ним раніше від Гаррі звукосполучення і зміг відкрити прохід в Таємну кімнату, щоб дістати отруйний ікло Василіска і знищити горокракс Волдеморта - Чашу Гельги Гафелпаф. Правда, відкрити двері вдалося йому далеко не з першої спроби.