FANDOM

Півз Полтерґейст англ. Peeves був шкільним привидом, який, посміхаючись, носився в повітрі,

Пивз

загрожуючи кожному, бо страшенно полюбляв спричиняти колотнечу і неприємності.

Півз виглядає як маленький чоловічок в яскравому одязі, він носить капелюх з бубонцями і помаранчеву краватку-метелика. У нього злісні чорні оченята і широкий рот. На відміну від примар, він не прозорий і не безтілесний, але вміє літати і проходити крізь стіни.

Півз вразливий до магії. Одного разу професор Люпин застосував проти Півза заклинання «Ваддівазі», від якого жувальна гумка, якої Півз замазував замкову щілину дверей комірчини, де Арґус Філч тримає свої віники, влетіла йому в ніздрю. А Гаррі Поттеру вдалося за допомогою заклинання «Язиколип» приклеїти його язик до піднебіння.

Півз не підкоряється нікому, хоча боїться Кривавого Барона і робить деякий повагу Дамблдора і Макґонеґел. Тим не менше, поняття лояльності йому не чуже: разом з іншими мешканцями Гоґвортс а він бере діяльну участь в опорі Долорес Амбридж і особливо завзято випроваджує її зі школи після її звільнення. Він отримував колосальне задоволення, беручи участь у битві за Гоґвортс і кидаючи плоди цапня на голови Смертежерів.

Хаос заради порядку

Взагалі, якщо уважно придивитися до Півза, стає зрозуміло, що і його кипучу енергію можна направити в потрібне русло. Треба тільки знати як. Секрет простий: треба підказати полтергейст, як саме йому слід нашкодити. Так, Майже-Безголовий Нік просить Півза скинути Щезальну шафу, щоб відвернути Філча від вибору покарання для Гаррі. І Півз з радістю це виконує . Фред і Джордж Візлі пропонують йому задати жару Долорес Амбридж від їх імені. І Півз із завидною ретельністю втілює їх наказ в життя . Мінерва Макґонеґел перед Битвою за Гогвортс просить Філча знайти і привести до неї Півза (окремо зауважимо, що це прохання повалило завгоспа в легкий ступор). Очевидно, декан Грифіндора запропонувала полтергейсту жбурляти що завгодно, громити меблі, створювати навколо себе якомога більше хаосу і безладу, коротше - займатися улюбленою розвагою. За умови, що вся шкода буде спрямований на смертижерів і їх поплічників . Але є і менш очевидне втручання Півза в події книги. Наприклад, коли Гаррі збирався відправити сову Сіріусу, а професор Амбридж нацькувати на нього Філча (мовляв, є відомості, що Поттер замовляє гнойові бомби, перевірте, що він там з совою відправляє), саме Півз завис в коридорі з бюстом Парацельса, збираючись скинути його на голову . Таким чином, Півз як би охороняв короткий шлях в совятню. Гаррі, попереджений Майже-Безголовим Ніком, обрав інший шлях, достовірніше, щасливо уникнув зустрічі з Парацельсом і встиг відправити лист буквально за хвилину до появи Філча.

Інформація з Pottermore

Полтергейст з'являється в багатьох світових культурах і часто асоціюється з місцями, де живуть молоді люди, особливо підлітки. Було неминуче, що в Гогвортсі, будівлі з таким безліччю юних чарівниць і чарівників з'явиться полтергейст; також можна було очікувати, що він буде гучніше, заподіювати ще більші руйнування і його буде складніше вигнати, ніж полтергейстів що зазвичай з'являються в будинках маглів.

Безумовно, Півз найвідоміший і неспокійний полтергейст в історії Британії. На відміну від переважної більшості своїх родичів, у Півза є фізична оболонка, хоча за бажанням він може ставати невидимим.

Півз завжди був «головним болем» всіх завгоспів Гогвортсу починаючи з Ханкертона Хамбл, призначеного чотирма засновниками. Хоча багато студентів і навіть вчителі живлять своєрідну любов до Півз (безсумнівно він вносить певну «родзинку» в життя школи), він невикорінно руйнівний, і зазвичай черговому завгоспу доводиться прибирати після його численних навмисних заворушень: розбиті вази, пролиті зілля, перекинуті книжкові шафи і т.д. Студентів зі слабкими нервами шокує пристрасть Півза раптово матеріалізуватися прямо перед їх носом, ховатися в обладунках або скидати важкі предмети на голови, коли учні переходять з класу в клас.

Кілька спроб видворити Півза із замку узгодженими зусиллями закінчилися провалом. Остання і найбільш катастрофічна з них була зроблена в 1876 році завгоспом Ранкорусом Карпі, який створив ретельно продуману пастку, а також величезний зачарований скляний ковпак, посилений різними Стримуючими Чарами, який він мав намір опустити на полтергейста, коли той попадеться. Але Півз не тільки легко прорвався крізь величезний скляний ковпак, обсипавши цілий коридор розбитим склом, але також уникнув пастки оснащеної декількома шаблями, арбалетами, мушкетоном і мініатюрної гарматою. Замок був евакуйований, поки Півз розважався навмання палячи з вікон і погрожуючи всім без винятку смертю. Триденне протистояння закінчилося, коли Євпраксія Моул - директор Гогвортсу на той момент, погодилася підписати угоду що дає Півз додаткові привілеї, такі як: купання один раз в тиждень в туалеті для хлопчиків на першому поверсі, право переважного придбання черствого хліба з кухні з наміром його подальшого кидка , і новий капелюх, виготовлену Мадам Бонабілль з Парижа за спеціальним замовленням. Після цього випадку більше ніколи не робилися спроби позбавити замок від його самого недисциплінованого мешканця.

Пивзии

Півз у грі "Гаррі Поттер і в'язень Азкабану"

Півз визнає певний авторитет. Хоча титули і нагороди його не вражають, він зазвичай підпорядковується вказівкам вчителів, погоджуючись уникати класних кімнат під час проведення там занять. Також відомо, що він проявляє певну симпатію по відношенню до деяких студентів (зокрема Фреда й Джорджа Візлі).

Так само, як і всі інші вчителі і мешканці Гогвортсу (ельфи-домовики, тварини, ожилі статуї) брав участь в Битві за Гогвортс.

Етимологія

«To peeve» в перекладі з англійської - "дратувати, виводити з себе"