FANDOM

Стенлі «Стен» Шанпайк (англ. Stanley «Stan» Shunpike) - молодий чарівник, кондуктор автобуса

StanShunpike1

«Лицарський автобус».

Біографія Редагувати

Стен народився приблизно в 1974-1975 році . Чистота крові і походження його невідомі. Судячи з прізвища, має німецьке коріння. Можливо, він не вчився в Гогвортсі, або відучився не більш п'яти курсів. На момент арешту проживав в Клепхеме. Трохи підсліпуватий або неуважний, так як при знайомстві з Гаррі не помітив його знаменитий шрам

Вперше ми з ним знайомимося як з кондуктором автобуса «Лицарський автобус» : в серпні 1993 року Гаррі Поттер втікає з дому Дурслів, а трохи пізніше він випадково викликає чарівний автобус. Гаррі, не бажаючи називати своє ім'я, представляється Невіл Лонґботом і просить відвезти його на алею Діаґон. Всю дорогу Стен базікає, не перестаючи, ніж трохи дратує Гаррі. Саме від Стена Гаррі дізнається історію Сіріуса Блека (вельми до речі у Стена виявляється газета зі статтею про втечу Сіріуса Блека). Після приїзду на алею Діаґон, вони зустрічають міністра магії Корнеліуса Фаджа. Дізнавшись справжнє ім'я свого пасажира, Стен приходить в захват.

По суті, Стен - ще зелений хлопчисько, який намагається поводитися як дорослий і досвідчений чарівник. Рік по тому Гаррі бачить його мигцем на Чемпіонаті Світу з квідичу , де Стен заливається солов'єм перед болгарськими віїлами і втирає їм, ніби він наймолодший Міністр магії. Ці постійні спроби надати собі більшої ваги, ніж він має насправді, зіграли з Шанпайком злий жарт.

Обстановка в світі магів загострилася, стало ясно, що Волдеморт повернувся і взявся за старе Чарівники налякані, бояться зайвий раз вийти з дому, в «Щоденному вііщуні» раз у раз друкують некрологи, Міністерство магії з ніг збився, намагаючись запобігти безчинствам, які чинить смертежерами ... Коротше, Стен вибрав не найвдаліший час, щоб натякати відвідувачам « Дірявого казана », ніби йому відомі плани смертежерів. Знайшлися «добрі люди», і Шанпайк заарештували. Незважаючи на те, що всім мало-мальськи обізнаний зі Стеном зрозуміло, що з нього такий же смертежер, як з ніфлера дракон, Міністерство не поспішає його відпускати навіть після розмови про це з Албусом Дамблдором. Енергійний Руфус Скрімджер зі шкіри геть лізе, щоб хоча б створити враження, що ситуація у Міністерства під контролем. А «арешт смерттижера» звучить набагато краще, ніж «неправомірний арешт помилково». Так Стен потрапив в Азкабан. Практично ні за що. Шанпайк опиняється на волі: влітку 1997 року Волдеморт влаштував масову втечу смертижерів з Азкабану. Не особливо розбираючись, звільнили і Шанпайка. Але не варто радіти. Тепер Стен знаходиться під закляттям Імперіус і дійсно бере участь в акціях смертижерів Наприклад, в операції «Сім Поттерів» він пальнув у Гаррі заклинанням, але промазав. Залишається тільки дивуватися, як в такий сум'ятті Гаррі блискавично оцінив ситуацію і застосував до Стена всього лише Експеліармус, зберігши тим самим йому життя.

Можливо, після загибелі Темного Лорда, коли Стен Шанпайк вийшов з-під дії «Імперіус» і озирнувся на справи рук своїх, він втратив бажання бути в центрі уваги. Це, виявляється, не завжди приємно ...