FANDOM

Фоукс (англ. Fawkes) - фенікс, «домашня тварина» Альбуса Дамблдора. Очевидно, Фоукс значить для
Fawkes
Дамблдора той же, що і Гедвіґа для Гаррі Поттера. Фенікс і сам прив'язаний до директора настільки, що після його смерті зникає з Гогвортсу назавжди Оскільки фенікси практично безсмертні, можна припустити, що до Дамблдора Фоукс свого часу перейшов від іншого чарівника.

Пір'я з хвоста Фоукса стали серцевиною для палички Гаррі Поттера, а також для палички Волдеморта.

Фоукс врятував Гаррі Поттера в Таємній Кімнаті від Василіска, виклювати йому очі. Потім, коли Гаррі вкусив Василіск , він вилікував рану своїми сльозами (сльози фенікса - єдині ліки від отрути Василіска). Якби поруч не було Фоукса, Гаррі б чекала смерть. Пізніше він допоміг друзям і Локарту вибратися з Таємної Кімнати, дозволивши зачепитися за свій хвіст.

Фоукс явно виконує деякі доручення Дамблдора, або проявляє власну волю. Той же Сортувальний капелюх фенікс приніс Гаррі в Таємну кімнату не випадково. За словами Дамблдора, поведінка Поттера дозволила Фоуксу надати хлопчикові допомогу.

У п'ятій книзі Альбус Дамблдор звертається до птаха: «Нам потрібно попередження», і відправляє дітей Візлі і Гаррі Поттера в будинок на пл. Гримо, 12 тільки після того, як на стіл директора лягло перо фенікса. Це означало, що шлях вільний.

Фоукс бере участь в серйозних магічних боях Дамблдора. Так, він захистив його під час поєдинку з Волдемортом у Відділі Таємниць, прийнявши на себе вбивче закляття, і тим врятував господаря від смерті.