FANDOM

Філософський камінь (англ. Philosopher's Stone) - якась субстанція (мабуть, зовні все-таки що нагадує
Philosopher's Stone hpf
камінь), яку шукали (дійсно шукали у реальному світі) середньовічні алхіміки. Вимоги до філософського каменю варіюються, але його здатність перетворювати будь-які метали в золото декларується завжди. Після достатнього розвитку хімії і відкриття молекулярної теорії стало зрозуміло, що ні фізичним, ні хімічним способом перетворити будь-якого металу в золото неможливо. Це до снаги хіба що ядерній фізиці, але тоді отримане золото обійдеться набагато дорожче видобутого звичайним шляхом.

У книзі Джоан Роулінг «Гаррі Поттер і Філософський камінь » камінь давно створений Ніколасом Фламеля, алхіміком, який дійсно жив в Європі в XIV-XV століттях. Камінь з книги володіє не тільки засобом, який перетворює будь-який метал на золото, а й є засобом створення еліксиру життя, що ще більше збільшує його цінність. За словами Дамблдора, еліксир життя дозволив Ніколасу і його дружині Пернелл прожити «зайвих» шість століть. Спільне рішення директора і Ніколаса знищити Філософський камінь призведе до неминучої смерті подружжя Фламеля, а це наводить на думку, що або Філософський камінь був знайдений випадково і його створення повторити не можна, або Фламель і Пернелла вже нагодовані цим життям і вирішили, нарешті, піти на вічний спокій. Про це згадується в книзі «Гаррі Поттер і Філософський камінь», де Дамблдор роз'яснює здивованому Гаррі, що у Фламеля залишився ще невеликий запас еліксиру життя, щоб привести свої справи в порядок.

Думки Дж. РоулінґРедагувати

«Я не показала концепцію Філософського каменю, який і так є легендарним речовиною. Люди вірили, що він реальний, і зробили його пошуки справжньою метою алхімії.
Властивості «мого» філософського каменю відповідають більшості атрибутів його давнього опису. Камінь робив можливим перетворення не дорогоцінних металів в золото, а також з нього виготовлявся Еліксир життя, який міг зробити вас безсмертними. «Справжній» камінь алхіміків - попередників фізиків і хіміків, таких, як Ісаак Ньютон і справжній Ніколас Фламель , - був метою пошуків, іноді навіть метою всього життя, розгадки його створення.
У більшості старих текстів, в яких він фігурує, камінь описується по-різному, як червоний або білий. Ці кольори важливі в більшості підрахунків алхіміків, а також їм часто надають символічне значення. »

Зовнішніій виглядРедагувати

У книзі камінь описаний як «криваво-червоний». 
Коли творці першого фільму запитали Роулінг, як повинен виглядати філософський камінь, вона відповіла: «Як негранений рубін». 
У першому фільмі бутафорський камінь, зроблений із пластику, походив скоріше на льодяник, ніж на коштовність. Щоб він блищав і переливався в кадрі, на камеру була поміщена невелика лампочка.